چند پروژه صنعتی معدنی در زرند افتتاح و گلنگ‌زنی شد

چند پروژه صنعتی معدنی در زرند افتتاح و گلنگ‌زنی شد

گروه معادن - با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو کارخانه کنسانتره وسنگ آهن در مجتمع سنگ آهن جلال‌آباد افتاح و پروژه کارخانه کنسانتره مجتمع ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ماین نیوز، صبح امروز و با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دو کارخانه کنسانتره آهن 500 هزار تنی شرکت آریا جنوب ایرانیان و کارخانه کنسانتره آهن فکور صنعت افتتاح شد.

کلنگ‌زنی پروژه کارخانه کنسانتره مجتمع ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان معدن سادات سیریز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان زرند است.

مهدی باصره رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند در حاشیه این مراسم در گفتگو با تسنیم اظهارداشت: از ویژگی‌های کارخانه کنسانتره فکور صنعت وجود تکنولوژی جدید فرآوری سنگ آهن هماتیتی کم‌عیار برای نخستین بار در کشور است.

وی با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است گفت: در اجرای این طرح بالغ بر 157 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی 18 ماه با همکاری سازمان توسعه ونوسازی معادن کشور که از محل 10 میلیون تن سنگ آهن کم عیار 34 درصد که در مجاورت معدن سنگ آهن جلال آباد دپو شده بود انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت اشتغال 160 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم را دارد افزود: خوراک ورودی این واحد 2/2 میلیون تن و ظرفیت تولید این واحد 600 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در سال است.

وی با بیان اینکه واحد دیگر کارخانه کنسانتره شرکت آریا جنوب ایرانیان است که در مجاورت معدن آریا جنوب احداث شده است گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 57 میلیارد تومان اجرا شده است.

باصره میزان اشتغالزایی این کارخانه را 38 نفربه صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: تکنولوژی این واحد اروپایی و با بالاترین بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی واحد تولید کنسانتره مجتمع صنعت، معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان از دیگر برنامه‌های سفر شریعتمداری به شهرستان زرند است گفت: واحد تولید کنسانتره مجتمع صنعت، معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان در مجاورت معدن آریا جنوب به جهت افزایش بهره‌وری بیشتر از سنگ آهن موجود احداث می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا