افزایش پلکانی عوارض صادراتی مواد معدنی خام

افزایش پلکانی عوارض صادراتی مواد معدنی خام

گروه معادن - عوارض صادراتی مواد معدنی خام و دارای ارزش افزوده پایین از سال جاری تا سال ۱۳۹۹ به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، این تصمیم در پی مصوبه شورای اقتصاد و در راستای اجرای مفاد ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، از سوی گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه تمامی مواد معدنی خام و موادی که ارزش افزوده پایینی دارند، در سال ۱۳۹۷ مشمول پنج درصد عوارض صادراتی می‌شوند و پس از آن، بسته به نوع ماده در دو سال آتی تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد.

به این ترتیب، عوارض صادراتی انواع سنگ آهن در سال دوم به هشت درصد و در سال پایانی به ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که در این میان تنها عوارض صادراتی گندله یا همان سنگ آهن بهم فشرده پنج درصد ثابت خواهد ماند.

اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن، خاک رنگی، سنگ منگنز و کنسانتره‌های آن، دی‌اکسید منگنز، سنگ مس و سرب، کنسانتره‌ سرب اکسیدی و سولفیدی، سنگ روی، سنگ کنسانتره روی اکسیدی، کربناتی و سولفیدی، سنگ و کنسانتره کروم، تری اکسید و اکسید کروم و سنگ مرمر و تراورتن نیز وضعیتی مشابه سنگ آهن را در این زمینه دارند.

عوارض صادراتی اکسید و پراکسید روی، سنگ‌های موسوم به چینی و کریستال، مرمریت، اگوسین، سایر سنگ‌های آهکی، سنگ رخام، خارا، ماسه سنگ و سایر سنگ‌های تراش ساختمان نیز مشمول عوارض صادراتی پنج درصد به صورت ثابت خواهند بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا