دلیل ابطال معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا مشخص شد

دلیل ابطال معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا مشخص شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - سبحانی: امیدواریم ارز فولاد مبارکه را از الزام فروش در سامانه نیما خارج کنیم

به گزارش ماین نیوز، قیمت ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا از ٢۴٧٧ تومان قیمت پایه (معادل قیمت جهانی) به قیمت ٣٢۴۵ تومان رسید، اما معاملات آن ابطال شد و این در حالی است که فولاد مبارکه، قیمت گذاری را مناسب نمی داند و این نحوه قیمت گذاری را به گونه دستوری قلمداد می کند و تمایل به اصلاح قیمت های پایه دارد.

 بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص دلیل ابطال معاملات فولاد در بورس کالا گفت: طبق پیگیری های مجموعه فولاد مبارکه از بورس کالا دلیل این موضوع را تفاوت زیاد بین قیمت پایه و قیمت کشف شده اعلام کرده اند. یعنی به دلیل فاصله زیاد بین این دو قیمت معاملات فولاد در بورس کالا باطل شد.

وی ادامه داد: وقتی قیمت پایه غیر منطقی باشد این تفاوت ها به وجود می آید، از همان ابتدا که شورای رقابت قیمت پایه را در بورس کالا تعیین می کرد ما مخالفت خود را اعلام کرده و نباید قیمت ها براساس FOB تعیین می شد.

وی افزود: قیمت های کشف شده در بورس کالا به نظر کاملا منطقی بوده و قیمت پایه بسیارپایین در نظر گرفته شده که فولاد مبارکه با آن مخالف بود اما موافقتی نشد و دلیل ابطال معاملات هم همین موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص فروش ارز در سامانه نیما و الزام این مجموعه گفت: ما صادرات زیادی نداریم و این موضوع چندان تاثیری بر شرکت فولاد مبارکه نمی گذارد اما فولاد نباید جزو کالاهایی به حساب آید که فروش آن در سامانه نیما الزام داشته باشد.

سبحانی گفت: باید رشد هزینه ها و بهای تمام شده و همچنین رشد حقوق و دستمزد هم در نظر گرفته شود، این ها همه بر سودآوری شرکت تاثیر می گذارد و به همین دلیل باید در تصمیم گیری های دولت مدنظر باشد.

وی گفت: امیدواریم که بتوانیم ارز فولاد مبارکه را از الزام فروش در سامانه نیما خارج کنیم، تلاش های ما همچنان ادامه دارد، اما در حال حاضر این موضوع عملیاتی نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا