رونق معاملات در بازار سهام فرابورس ایران

رونق معاملات در بازار سهام فرابورس ایران

روند معاملات امروز سوم مرداد‌ماه 97 در بازار‌های اول و دوم فرابورس به‌گونه‌ای ادامه یافت که نماد «ذوب» با ثبت حجم معاملاتی به میزان بیش از 97 میلیون سهم و نماد «چکاپا» با بیش از 150 میلیارد ریال ارزش معاملاتی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در مجموع این دو بازار به خود اختصاص دادند.

فرابورس ایران آخرین روز از نخستین هفته کاری مرداد 97 را در حالی به پایان رساند که حجم معاملات در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 247 میلیون سهم و ارزش این داد‌و‌ستد‌ها به رقم 587 میلیارد و 890 میلیون ریال رسید که نسبت به روز گذشته افزایش 44 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، روند معاملات امروز سوم مرداد‌ماه 97 در بازار‌های اول و دوم فرابورس به‌گونه‌ای ادامه یافت که نماد «ذوب» با ثبت حجم معاملاتی به میزان بیش از 97 میلیون سهم و نماد «چکاپا» با بیش از 150 میلیارد ریال ارزش معاملاتی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در مجموع این دو بازار به خود اختصاص دادند.

سه تابلو بازار پایه نیز آخر هفته خود را با میزبانی از معامله بیش از 99 میلیون سهم به ارزش بیش از 167 میلیارد ریال سپری کردند که نماد‌های «خکاوه» و «دتهران» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفتند.

نگاهی به معاملات بازار بدهی فرابورس هم حاکی از داد‌و‌ستد بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 833 میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت است که جا‌به‌جایی نزدیک به 136 هزار ورقه «اخزا613» به ارزش افزون بر 93 میلیارد ریال در 50 نوبت معاملاتی منجر به صدر‌نشینی این سری از اسناد خزانه اسلامی به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.

به‌علاوه تابلو تسهیلات مسکن نیز میزبان نقل‌و‌انتقال افزون بر 100 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 66 میلیارد ریال بود که تسه تیر 97 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی و تسه مرداد 95 بیشترین رشد قیمت یعنی رشد 4.5 درصدی را به خود اختصاص دادند.

بررسی نماد‌های فرابورسی در روز جاری نشان می‌دهد که نماد‌های «زاگرس»، «شاوان» و «ذوب» با تاثیر مثبت حداکثر 4.25 واحدی، موثر‌ترین اهرم‌ها بر رشد 13 واحدی آیفکس در خلال معاملات امروز بودند. گفتنی است شاخص کل فرابورس امروز با 1.14 درصد افزایش در پله 1232 واحدی ایستاد. همچنین نماد‌های «شاوان»، «سبزوار» و «چکاپا» شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های «دسانکو» و «شلیا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در نهایت، داد‌و‌ستد‌ها در مجموع بازار‌های نُه‌گانه فرابورس به حجم معاملاتی به میزان بیش از 338 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 654 میلیارد ریال انجامید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا