کدال زیر ذره بین

بررسی صورت های مالی ۶ شرکت از قطعه سازان و تجهیزاتی ها

بررسی صورت های مالی ۶ شرکت از قطعه سازان و تجهیزاتی ها

شرکت های مهرکام پارس، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکن کو، کمباین سازی ایران،سازه پویش ، ایرکا پارت صنعت ،مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و آهنگری تراکتورسازی ایران امروز وضعیت عملکردی شرکت تاپایان خرداد را اعلام کردند.

پایان خرداد ماه مصادف با موج شدید انتشار گزارش های عملکرد میان دوره ای شرکت های بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) شرکت های مهرکام پارس، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکن کو، کمباین سازی ایران،سازه پویش ، ایرکا پارت صنعت ،مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و آهنگری تراکتورسازی ایران  امروز وضعیت عملکردی شرکت تاپایان خرداد را اعلام کردند.

مهرکام پارس

" خمهر " در گزارش سه ماهه خرداد یک ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال با افت ۸۹ درصدی همراه شد.

این شرکت در سه ماهه سال گذشته ۹ ریال  و در پایان دوره ۶ ریال سود اعلام کرده بود. بررسی صورت های مالی این قطعه ساز از افت ۶ درصدی سود ناخالص و ۸۴ درصدی سود خالص خبر میدهد.

بهای تمام شده کاهش یافته اما هزینه های عمومی و هزینه های مالی زیاد شده است. در صورت های مالی این شرکت یک سطر جالب توجه است و آن " سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در اقلام متفرقه " است که رشدی ۱۸ هزار و ۵۴۱ درصدی داشته و از ۴۴ میلیون ریال در سه ماهه سال گذشته به ۸ هزار و ۲۰۲ میلیون ریال در پایان خرداد امسال رسیده است.

زیان انباشته پایان دوره در این شرکت ۵۸ درصد بالا رفته است.

بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو

" رتکو " در گروه خدمات و مهندسی بازار دوم حاضر است. این شرکت در سه ماهه ابتدای امسال ۲۵۶ ریال سود ساخت. رتکو در سه ماه اول پارسال ۲۱۶ ریال سود ساخته بود و امسال آنرا ۱۹ درصد افزایش داد. در دوره ۱۲ ماهه ۹۶ به ازای هرسهم۶۴۲ ریال سود شناسایی کرد.سود انباشته پایان دوره هم ۱۸ درصد بالا رفته و سود خالص نیز ۱۹ درصد و سود ناخالص ۱۸ درصد رشد کرد.

کمباین سازی ایران

" تکمبا " در سه ماه اول امسال ۳ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد کاهش یافت.

 این شرکت در سه ماهه پارسال ۳۰ریال و در پایان دوره ۱۲ ماهه ۶۰ ریال سود شناسایی کرده بود.

سود انباشته شرکت در پایان دوره هم ۱۳ درصد پایین آمد.

سود خالص این شرکت تجهیزاتی ۸۹ درصد و سود ناخالص ۴۰درصد کم شده است.

ایرکا پارت صنعت

" خکار " با اعلام صورت های مالی میان دوره ای از شناسایی سود یک ریالی خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهشی ۵۰ درصدی مواجه شده است.

همچنین سودانباشته پایان دوره در این شرکت ۸۷ درصد افت کرده است. سود خالص این قطعه ساز ۶۵ درصد کم و سود ناخالص با ۵ درصد افزایش مواجه شده است .

بررسی صورت های مالی حاکی ازافزایش ۴ درصدی سود عملیاتی و ۴۷ درصدی هزینه های مالی شرکت است.

مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن

" بالاس " در گزارش سه ماهه منتشر شده در کدال از کاهش ۷۱ درصدی سود انباشته پایان دوره خبر داد. این شرکت فرابورسی در حالی با افزایش سرمایه ۷۰ هزار میلیون ریالی مواجه شده که سرمایه فعلی آن ۱۵۰ هزار میلیون ریال است.

این شرکت در پایان خرداد ۸۸ ریال سود شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۶۴ درصدی داشت.

 آهنگری تراکتورسازی ایران 

" خاهن " در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و سرمایه آن در حال حاضر معادل ۲ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال است.

این شرکت با سرمایه جدید در سه ماهه امسال ۷۴ ریال سود ساخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

افزایش یک هزار و ۵۵۶ درصدی سود قابل تخصیص و یک هزار و ۵۵۶ درصدی سود انباشته پایان دوره از نکات قابل توجه صورت های مالی سه ماهه این شرکت است.

سود خالص هم ۱۶۶ درصد بالا رفت. سود ناخالص هم ۱۳۲ و سود عملیاتی ۱۳۱ درصد زیاد شد.

سایر سطرهای صورت های مالی آهنگری تراکتورسازی ایران از رشد ۳۰۳ درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در اقلام متفرقه و ۱۶۶ درصدی سود خالص عملیات در حال تداوم خبر می دهد.

هزینه های فروش  نیز رشد داشته است اما بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی ۶۲ درصد پایین آمده است. هزینه ها در این مجموعه زیاد شده است اما افزایش درآمدهای عملیاتی و سایر درآمدها به خصوص در بخش اقلام متفرقه باعث رشد سوداوری خالص و ناخالص این شرکت شده است.

سازه پویش

شرکت ۱۰۰ هزار میلیون ریالی سازه پویش در سه ماهه سال جاری سود ۱۸۶ ریالی ساخت .

 این شرکت در سه ماهه پارسال ۷۸۱ ریال سود شناسایی کرده بود که امسال نسبت به آن دوره ۷۶ درصد افت کرد.

خپویش در دوره ۱۲ ماهه پارسال ۳ هزار و ۳۱۵ ریال سود محقق کرد.

صورت های مالی این شرکت از کاهش درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی خبر می دهد .

سود ناخالص این مجموعه در سه ماهه امسال ۳۶ درصد پایین آمد اما هزینه های عمومی بالا رفت.

رشد ۱۶۰ درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در بخش درامد سرمایه گذاری ها نکته قابل توجه عملکرد سه ماه این شرکت است.

سود خالص نیز با کاهش ۷۶ درصدی مواجه شده اما سود انباشته پایان دوره رشدی ۱۱ درصدی را به ثبت رساند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا