فرشاد در گفت‌وگو با ماین نیوز:

مطمئنم امسال سال خوبی برای فولادسازان خواهد بود

مطمئنم امسال سال خوبی برای فولادسازان خواهد بود

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: مطمئنم سال 1397سال خوبی برای تولیدکنندگان آهن و فولاد ایران خواهد بود همانطور که سال 1396 سال خوبی برای زنجیره فولاد ایران بود.

اسدالله فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: امسال عزم همه تولیدکنندگان بر افزایش تولید است. پیش‌بینی من درباره سال جاری عزم و اراده فولادمردان کشور برای ارتقای تولید و افزایش سطح بهره‌وری است‌. همچنین فولادسازان تلاش خواهند کرد شاخص‌های بهره‌وری نیروی انسانی و تولید را بالا ببرند‌. با وجود تحریم‌های تمام عیار در زمینه‌هایی مانند الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریخته‌گری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغن‌های ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات فولادسازان ایران همچنان به روند پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: برای احداث مجتمع‌های بزرگ در حاشیه خلیج فارس و به عنوان مثال مجموعه مکران، سهامداران فولاد قشم در حال تلاش هستند چون ابعاد این سرمایه‌گذاری سنگین است و داشتن اهلیت برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در ادامه درباره روند پیشرفت مجموعه چادرملو از سال 1392 تاکنون توضیح داد: مقایسه مجموعه سهامداران و کنسرسیوم‌هایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند در حال حاضر با سال 1392 اصلا قابل مقایسه نیست. آن زمان فقط بحث گندله و سنگ آهن بود اما با سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده طی سال‎های گذشته و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش داراییی‌های چادرملو فوق‌العاده افزایش یافت. در همین مدت شاهد بهبود شاخص توسعه مستمر و پایدار، افزایش تولید و رشد سود در چادرملو بودیم. تکمیل زنجیره ارزش نیز در این شرکت محقق شد.

فرشاد درباره آخرین وضعیت آهن و فولاد غدیر ایرانیان هم گفت: طرح افزایش ظرفیت را داریم. فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود راه‌اندازی شد. درخصوص گندله‌سازی بهاباد کار مهندسی تمام شد، ساخت داخل برخی اقلام شروع شده است و کارهای ساختمانی شروع است و اجرای آن هم به خوبی پیش می‌رود.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا