امروز رقم خورد؛

معامله 253 میلیون سهم در فرابورس

معامله 253 میلیون سهم در فرابورس

امروز چهارشنبه در بازار اول 60 میلیون سهم به ارزش 125 میلیارد ریال و در بازار دوم تعداد 89 میلیون سهم به ارزش 251 میلیارد ریال میان سهامداران تغییر مالکیت یافت. نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان معاملات این دو بازار تجربه کرده و در صدر ایستاد.

در آخرین روز کاری فرابورس ایران در هفته جاری، آیفکس با یک واحد رشد در نزدیکی عدد یک هزار و 211 واحدی ایستاد و معامله‌گران 253 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 34 میلیارد ریال را میان خود دادوستد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، معاملات بیست و هفتم تیرماه در فرابورس با چند توقف و بازگشایی نماد در بازارهای مختلف دنبال شد که بر اساس آن نماد پتروشیمی غدیر به دلیل رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات و نماد «اخزا6011» به دلیل سررسید اسناد خزانه اسلامی در این نماد و بازپرداخت مبالغ اسمی و نماد «فولاد971» متعلق به اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دلیل سررسید آن در تاریخ 29تیر 1397، در پایان معاملات امروز متوقف شدند. در سمت دیگر نیز شاهد بازگشایی نمادهای «حسینا»، «کمینا»، «کمیناح» و «خودکفا» در بازارهای سهام فرابورس بودیم.

در این میان نگاهی به معاملات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد امروز چهارشنبه در بازار اول 60 میلیون سهم به ارزش 125 میلیارد ریال و در بازار دوم تعداد 89 میلیون سهم به ارزش 251 میلیارد ریال میان سهامداران تغییر مالکیت یافته است. نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان معاملات این دو بازار تجربه کرده و در صدر ایستاده است.

در همین حال معاملات بازار پایه در سه تابلو معاملاتی این بازار اعم از الف، ب و ج با تغییر مالکیت 99 میلیون سهم به ارزش 134 میلیارد ریال خاتمه یافت.

نگاهی به دادوستدهای انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی نیز حاکی از آن است که معامله‌گران پنج میلیون ورقه را به ارزش یک‌هزار و 521 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند.

همچنین نمادهای «شغدیر» و «سمگا» به ترتیب پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی میان دو بازار اول و دوم شناخته شدند و در حالی نمادهای «زقیام» و «دسانکو» با بیشترین رشد قیمت تا سقف پنج درصد روبه‌رو شدند که نمادهای «کمرجان» و «سبزوا» بالاترین افت قیمتی را تا حدود چهار درصد تجربه کردند.

در نهایت شاخص کل فرابورس با رشد یک واحدی در نزدیکی یک هزار و 211 واحدی ایستاد. عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «زاگرس» و «سمگا» تا سطح 3.4 واحد رقم خورد. در سمت مقابل اما تاثیر منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «هرمز»، «میدکو» و «ارفع» مانع از رشد بیشتر شاخص کل فرابورس شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا