افت قیمت جهانی نفت در پی نگرانی از افزایش عرضه

افت قیمت جهانی نفت در پی نگرانی از افزایش عرضه

بازگشت بازار نفت به حالت طبیعی و نگرانی از افزایش تولیدات به منظور کاهش قیمت نفت توسط آمریکا و سران اقتصادی دنیا، موجب افت قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

 

قیمت جهانی نفت در آخرین ساعات معاملاتی با کاهش نسبی همراه شد و توانست معاملات افزایشی چند روز گذشته خود را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بازگشت بازار نفت به حالت طبیعی و نگرانی از افزایش تولیدات به منظور کاهش قیمت نفت توسط آمریکا و سران اقتصادی دنیا، موجب افت قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

حالا سخنان وزیر انرژی روسیه پس از پشت سر گذاشتن بحران لیبی، نروژ و عراق، بازار را متوجه این مسئله کرده که هر گونه کمبود عرضه توسط اعضای اوپک می تواند عاملی برای افزایش تولید دیگر اعضا باشد .

این روند موجب افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شد و قیمت نفت برنت را با افت 0.8درصدی مواجه کرد . به این ترتیب هر بشکه نفت برنت معادل 71 دلار و 57 سنت معامله شد.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با افت 0.6 درصدی مواجه شد و هر بشکه از این کالا معادل 66 دلار و 75 سنت معامله شد.

در بازار جهانی طلا، قیمت هر اونس طلا با افت 0.3 درصدی مواجه شد و هر اونس از این کالا معادل یک هزار و 223 دلار به معامله رسید.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 28 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 107 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 159 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 417 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 532 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 555 دلار مبادله شد. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا