روسیه صادر کننده محصولات پوششی می‌شود

روسیه صادر کننده محصولات پوششی می‌شود

طرح‌های توسعه بزرگ روسها در بخش محصولات پوششی در سالهای اخیر باعث شد این کشور از یک وارد کننده این نوع محصولات به صادر کننده تبدیل شود.

 

به نقل از متال اکسپرت، طرح‌های توسعه بزرگ روسها در بخش محصولات پوششی در سالهای اخیر باعث شد این کشور از یک وارد کننده این نوع محصولات به صادر کننده تبدیل شود.
در ۵ ماه ابتدای سال ۲۰۱۸ روسیه صادرات محصولات پوششی را ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل افزایش داده و به ۲۹۶ هزار تن رساند. کشورهای حوزه CIS مقصد اول و اروپا مقصد دوم روسیه هستند.
در عین حال روسیه تلاش می‌کند واردات محصولات پوششی را کاهش دهد تا جایی که در ۵ ماه ابتدای سال با ۲۴ درصد کاهش به ۳۹۰ هزار تن رساند. کشورهای CIS، اروپا، چین و کره‌جنوبی از تامین‌کنندگان محصولات پوششی روسیه هستند.
در بخش محصولات تخت روسها که در بازار داخلی توسعه چندانی نمی‌بینند، به سمت افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده رفتند. در نتیجه ظرفیت تولید ورق گالوانیزه در روسیه از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۶۰ درصد و ورق رنگی ۱۸ درصد افزایش یافته است.
فولادسازهای روسیه تلاش می‌کنند با اقداماتی از تولید داخلی خود حمایت کنند. تعرفه‌ای معادل ۲۲.۶ درصد بر واردات ورق رنگی چین و آغاز تحقیقات تعرفه‌ای علیه واردات گالوانیزه از اوکراین و چین از این نمونه اقدامات هستند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا