پیش بینی بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی اروپا

پیش بینی بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی اروپا

در شرایط کنونی در اروپا تمایلی به واردات فولاد وجود ندارد که به دلیل طولانی بودن زمان تحویل و احتمال مواجه شدن با تعرفه می‌باشد.

 

پیش‌بینی می‌شود به دلیل احتمال وضع تعرفه ثابت گمرکی از سوی اتحادیه اروپا در ماه جولای، پس از اتمام تابستان، بهای کلاف ورق گرم در این اتحادیه با افزایش همراه شود. همچنین انتظار می‌رود در ماههای جولای و آگوست قیمتها نسبتا ثابت باقی بماند.
در نیمه دو ماه ژوئن بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی اروپا ۲۰ یورو افزایش یافت. فولادسازان تلاش می‌کنند باز هم بر قیمتهای فروش خود بیفزایند.
در ارزیابی ۲۷ ژوئن متال بولتن بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی شمال اروپا به ۵۵۰ تا ۵۶۵ یورو رسید. برخی فولادسازها قیمتهای فروش خود را ۲۰ تا ۳۰ یورو بالاتر از این مقدار نیز اعلام کردند.
همچنین در جنوب اروپا بهای کلاف ورق گرم در ۲۷ ژوئن با ۱۰ تا ۲۰ یورو افزایش به ۵۲۰ تا ۵۴۰ یورو تحویل کارخانه مبدا رسید. لازم به ذکر است این افزایش قیمت به دلیل عدم حضور شرکت ایلوا در بازار بود. ایلوا برای چند هفته قیمت‌های فروش خود و به تبع آن قیمت‌های بازار را کاهش داد تا بتواند سفارش بیشتری جذب کند. با رسیدن به تناژ مورد نظر در دوره مذکور در بازار حاضر نشد و باعث شد قیمتها ۱۰ تا ۲۰ یورو افزایش یابد.
در شرایط کنونی در اروپا تمایلی به واردات فولاد وجود ندارد که به دلیل طولانی بودن زمان تحویل و احتمال مواجه شدن با تعرفه می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود در فصل تابستان افزایش قیمت چندان زیاد نباشد که به دلیل کاهش فصلی تقاضا و موجودی بالای کلاف ورق گرم در انبارهای تجار می‌باشد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا