مجری طرح زیتون خبر داد

آغاز برداشت زیتون/ افزایش تولید به 100 هزار تن

آغاز برداشت زیتون/ افزایش تولید به 100 هزار تن

مجری طرح زیتون از افزایش عملکرد برداشت زیتون در کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد امسال حدود 100 هزار تن زیتون برداشت شود که حدود 70 درصد آن کنسروی و مابقی به روغن زیتون تبدیل شود.

محمد رمضانی ملک‌رودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برداشت زیتون آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سطح زیرکشت حدود 100 هزار هکتاری باغات زیتون در کشور که البته 50 درصد آن بارور هستند، افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته باشیم و حدود 100 هزار تن زیتون برداشت شود.

وی با اشاره به تولید حدود 95 هزار تنی زیتون در سال گذشته گفت: متوسط عملکرد برداشت این محصول در هر هکتار دو تن است و با توجه به استقبال تولید‌کنندگان از برداشت زیتون برای تولید کنسرو این محصول، پیش‌بینی می‌شود 60 تا 70 درصد از دانه زیتون به کنسرو و مابقی به روغن تبدیل شود.

مجری طرح زیتون خاطر نشان کرد: آفت مگس زیتون در سال 1383 حالت طغیانی پیدا کرد و ضمن خریداری میوه‌های آلوده در راستای کنترل جمعیت این آفت، روش‌های مبارزه و نظارتی انجام شد اما مجددا در سال 1391 – 1392 شاهد طغیان این آفت بودیم.

وی اظهار کرد: از سال گذشته با هماهنگی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روش‌های کنترلی روی آفت مگس زیتون ادامه پیدا کرد که پیش‌بینی می‌کنیم امسال با کمک باغبانان بتوانیم عملکرد بهتری در تولید روغن زیتون داشته باشیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا