با رشد 2 هزار واحدی شاخص کل در جریان معاملات امروز

بازدهی بازار سهام از ابتدای سال به 10 درصد رسید

بازدهی بازار سهام از ابتدای سال به 10 درصد رسید

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از دو میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم ، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان بود .حجم و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته رشد کرده است.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس بازهم رکورد شکنی کرد و وارد کانالی جدید شد. به این ترتیب بازدهی بازار سهام از ابتدای سال به 10 درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس دو هزار و ۸۱ واحد رشد کرد  و در رقم ۱۰۴ هزار و ۵۳۳ قرار گرفت تا بیش از دو درصد دیگر به ارزش بورس افزوده شود.

نمادهای چادرملو، فولاد مبارکه، گل گهر، تاپیکو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ،فولاد خوزستان و پتروشیمی جم امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد دو هزار و ۸۱ واحدی شاخص کل داشتند.

همچنین در روز دوشنبه شاخص هم وزن نیز ۶۳ واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب یک هزار و ۷۶۱ واحد و دو هزار و ۹۳۴ واحد صعودی شدند.

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از دو میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم ، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان بود .حجم و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته رشد کرده است.

گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی ایستادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای چادرملو، نیرومحرکه، سرامیک صنعتی اردکان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، نهادهای مالی بورس اوراق بهادار و فیبرایران بود.

در مقابل نمادهای داروسازی زهراوی، صنایع کاشی و سرامیک سینا، پگاه آذربایجان غربی، سیمان بجنورد، قند لرستان، الکتریک خودرو شرق و ایران یاسا تایر و رابر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام توسعه و معدنی صبانور، پرداخت الکترونیک سامان کیش، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سهام پتروشیمی شازند، بورس اوراق بهادار تهران و آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تصمیم گرفتند از اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری مشهد خارج شوند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله ۲۰۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله ۶۱۷ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا