امروز رقم خورد؛

ارزش 3.4 هزار میلیارد ریالی معاملات بورس تهران

ارزش 3.4 هزار میلیارد ریالی معاملات بورس تهران

گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 862 میلیون دارایی مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز سه شنبه فعالین  بورسی بیش از 862 میلیون و 796 هزار برگه سهم، حق تقدم وسایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 469 میلیارد ریال بود و در 48 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در بازار امروز تاثیر نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی باعث شد تا شاخص کل 119 واحد کاهش یابد و در عدد 95 هزار و 409 واحد قرار بگیرد. این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری معادن و فلزات، گل گهر و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

شاخص بازار اول نیز در حالی امروز 21 واحد مثبت شد که شاخص بازار دوم 827 واحد افت کرد.

گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت های مس شهید باهنر، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، ایران یاسا تایر و رابر، کالسیمین، صنایع ریخته گری ایران، گروه صنعتی پاکشو و کارتن ایران بود.

در مقابل نماد شرکت های سبحان دارو، دارویی لقمان، کویر تایر، پارس سرام، سایپا دیزل، افست و مهرکام پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک مخابرات، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام آلومینیوم ایران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 123 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مرابحه خودرو با معامله یک هزار و 603 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا