توضیحات تکمیلی «شپنا» درباره صورت های مالی ۱۲ ماهه

توضیحات تکمیلی «شپنا» درباره صورت های مالی ۱۲ ماهه

اداره نظارت بر ناشران بورس در نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، درباره ابهامات صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ سوالاتی را مطرح کرده بود که این شرکت در اطلاعیه ای اقدام به شفاف سازی کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان به سوالات سازمان بورس پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، اداره نظارت بر ناشران بورس در نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان، درباره ابهامات صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ سوالاتی را مطرح کرده بود که این شرکت در اطلاعیه ای اقدام به شفاف سازی کرد.

لطفعلی چاوشی درباره افزایش هزینه های فروش، عمومی و اداری اعلام کرد: مطابق تبصره بند الف ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ و جدول منضم به این آیین نامه که اخیرا در اختیار شرکت قرار گرفته است، پرداخت کل عوارض آلایندگی بر عهده شرکت های آلاینده قرار داده شده است؛ در حالی که در سال ۹۵ ، عوارض آلایندگی فروش فرآورده های یارانه پذیر در قالب یارانه اعطایی دولت و از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی جبران می شد .

همین موضوع باعث افزایش هزینه های فوق در سال ۹۶ در مقایسه با سالهای قبل و همچنین در قیاس با ۹ ماهه اول سال ۹۶ شده است.

این شرکت اعلام کرده است بابت این سرفصل در گزارش منتهی به پایان اسفند ۹۶، رقمی بالغ بر یک هزار و ۱۱۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال هزینه منظور شده است.

در ادامه این نامه، شرکت پالایش نفت اصفهان درباره درآمدهای عملیاتی توضیح داد.

شپنا اعلام کرده است در گزارش ۱۲ ماهه رقمی بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال بابت ۲ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۹۶ متر مکعب نفت کوره تحویلی به امور بین الملل وزارت نفت درآمدی منظور نشده و فقط در گزارش تفسیری به آن اشاره شده است.

این شرکت همچنین درباره سایر درآمدهای عملیاتی تاکید کرد: بخش عمده ای از این درآمد مرتبط با یارانه حمل نفت خام است که در ۹ ماهه سال ۹۶ بر مبنای هر لیتر ۹۸ ریال محاسبه شده است که با ابلاغ نرخ های جدید، رقم آن به ازای هر لیتر ۱۰۷ ریال محاسبه و به همین دلیل درآمد این سرفصل افزایش داشته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا