تامین مالی جمعی و توسعه کارآفرینی

تامین مالی جمعی و توسعه کارآفرینی

در تامین مالی جمعی با توجه به تعدد مشارکت کنندگان، ریسک تقسیم می شود و کاهش می یابد، البته به همین نسبت نیز در مدل هایی که تقسیم سهام صورت می گیرد مقدار سهام کاهش می یابد ، اما به این نکته باید توجه داشته باشیم که این نوع سرمایه گذاری در مرحله ای از کسب و کار اتفاق می افتد که ریسک بالایی وجود دارد .

 

*مرتضی دانش، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی طرفه نگار و عضو هیات اجرایی گروه سرمایه گذاران نیک اندیش کارایا

  

تامین مالی همواره یکی از چالش های اساسی ایجاد و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه و مخاطره پذیر بوده و هست . از این رو در سال های اخیر، نوآوری هایی نظیر صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر و مراکز شتابدهی و ... به منظور ایجاد جایگزین برای نهادهای تامین مالی سنتی نظیر بانک ها صورت گرفته است که هر کدام تلاش در کاهش برخی از خلاء های موجود در تامین مالی در مراحل مختلف کسب و کارهای کارآفرینانه داشته اند .

یکی از ابتکارات قابل توجه در زمینه تامین مالی کسب و کارهای کارآفرینانه که به طور خود جوش با استفاده از برنامه های اجتماعی به وجود آمده و به ویژه برای مراحل بذری و نوپایی بسیار مناسب است، تامین مالی جمعی یا همان Crowdfunding است . تامین مالی جمعی در مرحله خاصی از کسب و کار اتفاق می افتاد که در نمودار زیر قابل ملاحظه است :

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا