نعمت زاده:

سازمان نظام مهندسي معدن مغز متفکر معدن کشور است

سازمان نظام مهندسي معدن مغز متفکر معدن کشور است

گروه معادن - وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است و باید سطح کارها و اقدامات خود را از مرحله پیمانکار و مهندسی مشاور ارتقاء داده و به عنوان یک بازوی مشورتی قوی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت تبدیل شود تا بخش معدن ارتقا یابد.

به گزارش ماین نیوز، محمد رضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه روسای اسبق و جدید سازمان نظام مهندسی معدن ایران ، با بیان این مطلب ، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن و سایر تشکلهای معدنی کشور می باید در انجام سیاستگذاریهای معدنی و تعیین نقشه راه معادن به وزارتخانه یاری کند.

به گفته نعمت زاده ؛ در شورای مشورتی معدن که هر سه هفته یکبار در این وزارتخانه با حضور تشکل های معدنی برگزار می شود از نظرات پیشکسوتان و صاحبنظران بخش معدن استفاده می شود.

وی افزود: کار سازمان نظام مهندسی معدن فقط نظارت بر پیمانکاران و دفاتر فنی معدنی نیست بلکه این سازمان باید به دنبال اقدامات کلان و اساسی همچون جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن باشد.

نعمت زاده با تشکر از عملکرد رئیس و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ، گفت: تقاضا دارم در دوره پنجم این سازمان بتواند یک و یا چند قدم نسبت به دوره چهارم پا فراتر بگذارد بطوریکه در محتوای دروس معدن دانشگاهها ورود کند.

نعمت زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رشد علمی کشور گفت: رشد علمی تنها ارایه مقالات علمی نیست بلکه این مقالات باید به ارزش افزوده ؛ اشتغال زایی و ایجاد صنایع دانش بنیان کمک کند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه با بیان اینکه خیر و برکت تشکلهای صنعتی و معدنی بر کشور بیش از دستگاههای اجرایی و حاکمیتی است؛ افزود: کار پیشرفته صنعت و معدن به غیر از تشریک مساعی و همکاری بخش دولتی و خصوصی شدنی نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا