دیروز در معاملات آتی سکه؛

سر رسید آبان با سایر قراردادها خداحافظی کرد

سر رسید آبان با سایر قراردادها خداحافظی کرد

با راه اندازی قرارداد آتی تحویل تیر سال ۹۵ از ابتدای هفته جاری، معاملات آتی سکه برای دو روز شنبه و یکشنبه با پنج قرارداد فعال دنبال شد که از دیروز (دوشنبه) با توجه به فرارسیدن موعد تحویل سکه مشتریان دارای موقعیت های تعهدی باز، قرارداد تحویل آبان ماه به اتمام رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، حجم معاملاتی آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته با وجود پایان معاملات تحویل آبان ماه جاری و چهار سررسیده شدن بازار، اما ۶۲ درصدی نسبت به معاملات روز یکشنبه افزایش یافت. به این ترتیب دیروز حجم معاملات آتی سکه  به ۵ هزار و ۳۲۰ قرار داد رسید، این در حالی که روز یکشنبه حجم معاملات آتی سکه با وجود پنج سررسید فعال به ۳هزار و ۲۸۱ قرارداد رسیده بود.

بر این اساس بهای سکه آتی که روز گذشته با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۱۱ درصدی با نرخ ۹۱۹ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۲۳ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۲۶ درصدی را در روز دوشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۲۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ ۹۳۷ هزار تومان و رشد ۰/۲۹ درصدی به فروش رسید.

این در شرایطی است که بهای سکه در بازار نقدی طی روز دوشنبه رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۱۵ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۶۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۴۸ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۷ هزار تومان در این روز مورد معامله قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان،  عامل مهمی که می تواند بر افزایش قیمت طلا طی ماه جاری موثر باشد، افت تولید و عرضه طلا به خاطر کاهش قیمت ها در ماه های گذشته است. همچنین برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت طلا که در حال حاضر مجدد در مسیر نزولی قرار گرفته به کمتر از ۱۰۰۰ دلار برسد، بهای سکه در بازار داخلی نیز با قرارگرفتن در سراشیبی قیمت، پس از مدت ها قیمت های جدید را تجربه خواهد کرد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا