در معاملات امروز بورس تهران؛

هفت شاخص بورس صعودی شدند

هفت شاخص بورس صعودی شدند

امروز بورس تهران شاهد رشد دسته جمعی همه هفت شاخص منتخب بود. شاخص کل در حالی 316 واحد بالا رفت که شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 294 و 299 واحد صعودی شدند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس با رشدی 316 واحدی به کار خود پایان داد و سبزپوش به استقبال سه شنبه رفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز دوشنبه بورس تهران شاخص کل بورس با رشدی 316 واحدی در عدد 93 هزار و 165 قرار گرفت.

در بازار روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از 870 میلیون برگه سهم، حق تقدم وسایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 2 هزار و 642 میلیارد ریال بود و در 36 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

امروز بورس تهران شاهد رشد دسته جمعی همه هفت شاخص منتخب بود. شاخص کل در حالی 316 واحد بالا رفت که شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 294 و 299 واحد صعودی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، فولاد خوزستان و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متیغر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای تاپیکو و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های فلزات اساسی، رایانه و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، آلومینیوم ایران، ملی سرب و روی، دوده صنعتی پارس، الکتریک خودرو شرق، سالمین و سرمایه گذاری ساختمان ایران بود.

در مقابل نمادهای سیمان کردستانِ، دارویی لقمان، معادن منگنز، تاپیکو، ایرکا پارت صنعت، شیشه و گاز و سرمایه گذاری بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

 

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام کنتورسازی ایران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله بلوکی 190 میلیون سهمی به ارزش 467 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا