فلزات اساسی، خودرو و اداره بازارهای مالی در صدر معاملات امروز بورس تهران

فلزات اساسی، خودرو و اداره بازارهای مالی در صدر معاملات امروز بورس تهران

در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 577 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 852 میلیارد ریال بود و در 38 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در معاملات روز جاری بورس تهران گروه های فلزات اساسی، خودرو و اداره بازارهای مالی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 577 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 852 میلیارد ریال بود و در 38 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در این روز سه گروه فلزات اساسی، خودرو و اداره بازارهای مالی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع جوشکاب یزد، ریخته گری تراکتورسازی ایران، بیمه دانا، کارتن ایران، آسان پرداخت پرشین و تامین سرمایه امید بود.

در مقابل نمادهای لامپ پارس شهاب، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، دوده صنعتی پارس، پرتوشیمی جم، لیزینگ خودرو غدیر و پتروشیمی فناوران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز نمادهای پتروشیمی جم، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر 218 واحد افت کند و در عدد 93 هزار و 586 به کار خود پایان دهد.

شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 235 و 33 واحد افت کردند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک گل گهر و سهام داروسازی دکتر عبیدی با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز بانک اقتصاد نوین با معامله بلوکی 91 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 300 میلیارد ریال با بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا