مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران:

فروش ایرالکو پاسخ به درخواست 250 هزار سهامدار حقیقی بود

فروش ایرالکو پاسخ به درخواست 250 هزار سهامدار حقیقی بود

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی هم‌اکنون مالکیت بیش از 64 درصد از سهام این شرکت سرمایه‌گذاری را با ارزش بازار 115میلیارد تومانی در اختیار خود دارد.

سهام آلومینیوم به صورت نقد با ارزش متوسط بیش از 150 تومان به ازای هر سهم در سال مالی جاری به فروش رسید و بیش از 36 تومان به ازای هر سهم سود خالص برای سهامداران شرکت داشته که در صورت‌های مالی سه ماهه شرکت قبلا به بورس اعلام شده است.

 به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با بیان این مطلب گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی را در سال‌های دور به واسطه مالکیت در آلومینیوم ایران بیشتر با این سهم می‌شناختند. با وجود این سهام ایرالکو برای «وتوصا» در دوران سهامداری بازدهی نقدی نداشت.

رضا مرادی ادامه داد: زمانی که سهام «وتوصا» به بخش خصوصی واگذار شد، سهام ایرالکو به عنوان یک دارایی تحمیل شده در پرتفولیوی آن وجود داشت و به دلیل توقف طولانی مدت نماد هم امکان فروش آن تا مدت ها فراهم نبود؛ اما سیاست توسعه صنعتی در فروش سهام این شرکت با هدف متنوع‌سازی سبد سهام و تخصصی کردن ترکیب دارایی‌ها و خرید سهام چند شرکت سرمایه‌گذاری راه را برای تبدیل این شرکت سرمایه‌گذاری به هلدینگی در زمینه مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بازکرد.

وی درباره فروش آلومینیوم ایران هم توضیح داد: فروش‌های ما در این شرکت به‌صورت تدریجی و خرد بود تا بازار سهام هم با واکنش منفی مواجه نشود.

مرادی افزود: در نهایت عرضه‌ها تدریجی و خرد و انجام شد، در حالی که قیمت سهام این شرکت فلزی طی یک ماهه اخیر با روند نزولی از قیمت های 150 تومان به سطوح 120 تومان رسیده ، یعنی کاهش 20 درصدی را تجربه کرده است، در واقع اقدام ما در فروش ایرالکو پاسخی بود به درخواست‌های بیش از 250 هزار سهامدار حقیقی که بارها نمایندگان آنها یا برخی از آنها در مجامع سالانه شرکت خواستار خروج از این سهم کم بازده و استفاده از سایر فرصت های سرمایه گذاری بودند.

مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران همچنین در ادامه با اشاره به خرید 51 درصد از سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن از بانک دولتی صنعت و معدن هم گفت: در زمستان گذشته با خرید بلوک مدیریتی سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن به ارزش 450 میلیارد تومان هم دارایی ارزشمندی را برای ذی نفعان خود خریداری کردیم و هم به موضوع مهم خروج از بنگاهداری بانک های دولتی توجه کردیم.

وی در برابر این پرسش که نقدینگی این خریدها از چه محلی تامین شده است گفت: این خریدها همه قسطی هستند آن هم اقساط بلندمدت و با نرخ سود 15 درصدی  که به مراتب از چشم انداز رشد تورم و افزایش ارزش سهام در بورس در اثر رشد نرخ ارز کمتر است. ضمن آن که ورود بخش خصوصی به این شرکت ها می‌تواند سبب چابک شدن شرکت، بهینه‌سازی پرتفوی و رقم خوردن سودهای بالایی در این شرکتهای سرمایه‌گذاری شده و در واقع پرداخت بخشی از این اقساط از سود تقسیمی خود این شرکتها است.

به گفته مرادی، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی هم‌اکنون مالکیت بیش از 64 درصد از سهام این شرکت سرمایه‌گذاری را با ارزش بازار 115میلیارد تومانی در اختیار خود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا