مشاور سرمایه گذاری حرکت اول در کارگاه طراحی مدل کسب و کار استارت‌آپ‌ها :

مبنای تشکیل استارت‌آپ‌ها نیاز مشتری است

مبنای تشکیل استارت‌آپ‌ها نیاز مشتری است

در بازار امروز مبنای تشکیل استارت‌آپ‌ها نیاز مشتری است و تفاوت اساسی تولید امروز با قبل در این است که قبلا یک بنگاه اقتصادی کالایی را تولید می‌کرد به بازار عرضه می‌کرد و به سمت مشتری می‌فرستاد ولی اندیشه تشکیل یک استارت‌آپ نیاز مشتری است.

 

 

کارگاه «طراحی مدل کسب و کار استارت آپ‌ها» با ارائه دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و مشاور سرمایه گذاری حرکت اول روز دوشنبه 27 فروردین ماه در سالن 41 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، نسترن حاجی حیدری در این کارگاه گفت: اگر کسی طرح سرمایه‌گذاری جذاب در حوزه فناوری اطلاعات دارد، طرح خود را به شرکت همراه اول ارائه دهد چراکه معمولا از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال می‌کند.

دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با بیان اینکه مهم‌ترین رکن موفقیت یک اپلیکشن در جذب مشتری سادگی و سهولت استفاده آن است، اظهار کرد: در بازار امروز مبنای تشکیل استارت‌آپ‌ها نیاز مشتری است و تفاوت اساسی تولید امروز با قبل در این است که قبلا یک بنگاه اقتصادی کالایی را تولید می‌کرد به بازار عرضه می‌کرد و به سمت مشتری می‌فرستاد ولی اندیشه تشکیل یک استارت‌آپ نیاز مشتری است؛ استارت‌آپ با توجه به نیاز مشتری آغاز به کارمی‌کند.

در این کارگاه اصول و منبای کار استارت‌آپ‌ها، چگونگی طراحی مدل باصرفه اقتصادی، توجه به نیاز مشتری و استراتژی‌های مختلف یک شرکت و یا استارت‌آپ‌ با توجه به مدل‌های موفق به شرکت‌کنندگان توضیح داده شد.

تقلید از استارت‌آپ‌های موفق اشتباه است

در روز نخست فین‌استارز همچنین کارگاهی با عنوان «مقدماتی بر ارزش‌گذاری استارت آپ‌ها» با ارائه سید فرهنگ حسینی عضو هیات مدیره صباجهاد برگزار شد.

حسینی در این کارگاه با ارائه تعریف‌های مختلف از مفهوم استارت‌آپ و تفاوت دیگر شرکت‌ها با آن، گفت: استارت‌آپ آپ یعنی اتصال فروشنده به مشتری و استارت‌آپ‌ها با شرایط نااطمینانی روبه رو هستند به این معنا که مدل کسب‌ و کار موقتی هستند و با تغییرات تکنولوژیک و زمانی باید به سرعت تغییر کنند حتی ایده اولیه استارت‌آپ نیز باید تغییر پیدا کند.

حسینی درباره علت عدم موفقیت استارت‌آپ‌های ایرانی اظهار کرد: بسیاری از ایده‌های اولیه استارت‌آپ‌های ایرانی برگرفته شده از ایده استارت‌آپ‌های خارجی است، بنابراین اصلی‌ترین علت عدم موفقیت استارت‌آپ‌های ایرانی شباهت آن‌ها به استارت‌آپ‌های خارجی است و زمانی که استارت‌آپ موفقی در زمینه‌ای وجود داشته باشد تلاش برای ایجاد مشابه آن امری اشتباه است.

شرایط، مزایا و امکانات بازار سرمایه جهت تامین مالی

در روز نخست فین‌استارز همچنین کارگاه تخصصی با عنوان بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران با تدریس هدیه غفاری و با هدف آشنایی با ساختار کلی بازار سرمایه و آگاهی بخشی در خصوص شرایط، مزایا و امکانات بازار سرمایه جهت تامین مالی برگزار شد.

در این کارگاه مباحثی همچون معرفی بازارهای فرابورس، تعریف هر یک از بازارها به تفکیک، شرایط ورود عمومی و اختصاصی ورود به بازارهای فرابورس، مزایای پذیرش، مقایسه پذیرش در بورس و فرابورس، همچنین مدارک موردنیاز جهت پذیرش، مراحل پذیرش، سامانه پذیرش و آمار شرکت‌های پذیرش شده طی چند سال اخیر برای مخاطبان تشریح شد.

در نهایت شرایط خاص شرکت‌های متفاوت و نکات حائز اهمیت مد نظر اعضای هیات پذیرش با روش مطالعه موردی بررسی شد.

خاطرنشان می شود:  کارگاه‌های آموزشی فین‌استارز ۲۰۱۸ از دوشنبه 27 فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرده است و تا پنجشنبه 30 فروردین‌ماه ادامه دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا