«اکتبر» ماه عسل بازار بورس

«اکتبر» ماه عسل بازار بورس

مت اگان/نویسنده و سردبیر سی‌ان‌ان‌مانی

بازار بورس از سال 2011 تا کنون در چنین وضعیتی قرار نگرفته بود.

حتی شاخص ترس و ریسک‌پذیری پایگاه خبری-تحلیلی سی‌ان‌ان مانی نیز نشان می‌دهد که احساس ریسک‌پذیری در بازارهای جهانی سلطه دارد. این در حالی است که کمتر از دو ماه پیش این شاخص «ترس مطلق» را نشان می‌داد

وال‌استریت پس از گذراندن تابستانی سخت، با سرسختی بازگشته‌است. ترس و نگرانی درباره اقتصاد چین و سیاست‌های فدرال رزرو از میان رفته‌است و باعث افزایش 1500 واحدی شاخص دو در ماه اکتبر شده‌است. شاخص اس‌اند‌پی 500 نیز با 8.3 درصد افزایش بسته شده‌است که بهترین میزان آن در چهار سال گذشته بوده‌است.

همه این اتفاقات در حالی است که تا مدتی قبل همه چیز وضعیتی هولناک داشت.

گروه سرمایه‌گذاری بسپوکه در آخرین گزارش خود اعلام کرده‌است که اکتبر ماهی جنجالی برای کسانی بود که بازار را گاوی می‌دانستند.

بانک مریل‌لینچ از این نیز جلوتر رفته و اعلام کرده خرس‌ها در وال‌استریت خوابیده‌اند.

حتی شاخص ترس و ریسک‌پذیری پایگاه خبری-تحلیلی سی‌ان‌ان مانی نیز نشان می‌دهد که احساس ریسک‌پذیری در بازارهای جهانی سلطه دارد. این در حالی است که کمتر از دو ماه پیش این شاخص «ترس مطلق» را نشان می‌داد.

این گروه سرمایه‌گذاری همچنین اعلام کرده‌است که اخیراً سرمایه‌گذاران 15 میلیارد دلار پول نقد را وارد بازار کرده‌اند. سهام بازارهای نوظهور نیز که همیشه گوشه منفور بازار بوده‌است اکنون نسبت به چهار ماه گذشته بهترین وضعیت خود را داشته‌است. اکنون بازار بورس در حال پیشرفت است.

علاوه بر آن صفی از مصرف‌کنندگان تشکیل شده‌است و تقاضا از سوی آنها افزایش یافته‌است. وال‌استریت اکنون منتظر اقدامات این هفته مصرف‌کنندگان است.

گزارش کار در امریکا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد؛ بسیاری از کارشناسان اقتصادی شرط بسته‌اند که شغل در ماه اکتبر وضعیت بهتری داشته‌است.

البته تاریخ ثابت کرده‌است که این وضعیت برای بازار بورس چندان دوام نخواهد آورد. بعید نیست که تاریخ تکرار شود.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا