معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

بستر سرمایه گذاری با کشور نروژ فراهم است

بستر سرمایه گذاری با کشور نروژ فراهم است

بیرجند- معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی این استان را کلکسیونی از معادن فلزی و غیرفلزی دانست و گفت: بستر سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران خارجی از جمله کشور نروژ مهیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی زمینه‌های همکاری اقتصادی خراسان جنوبی و دولت پادشاهی نروژ، بیان کرد: همچنین خراسان جنوبی آمادگی خود را در میزبانی مدیران نروژ جهت سرمایه‌گذاری مشترک با استان را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری در خراسان جنوبی، بیان کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های بالای گردشگری، توانایی داریم میزبان گردشگران نروژی باشیم.

حسینی بابیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ ارضی از استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود، افزود: این در حالی است که با بیش از ۵۲ هزار دانشجو به‌عنوان استانی دانشگاهی در ایران مطرح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره  به مشاهیر استان از جمله پروفسور گنجی و عبدالعلی بیرجندی، تصریح کرد: همچنین خراسان جنوبی مهد شخصیت‌های بزرگ جهانی در زمینه‌های علمی است.

وی با اشاره به محصولات کشاورزی استان، بیان کرد: زرشک، عناب و زعفران از محصولات استراتژیک استان هستند که کمتر به مطالعه  و معرفی آن پرداخته‌شده است.

حسینی خراسان جنوبی را کلکسیونی از معادن فلزی و غیرفلزی دانست و افزود: بستر سرمایه‌گذاری این استان با سرمایه‌گذاران خارجی کاملاً مهیا است.

نقش زنان خراسان جنوبی در اجرای طرح ترسیب کربن بی‌بدیل است

مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: زنان خراسان جنوبی در عرصه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، علم و فناوری و تحقیق نقش بارزی را ایفا می‌کنند.

مژگان شریفی بابیان اینکه ۴۹.۷ درصد جمعیت خراسان جنوبی را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: همچنین زنان استان در اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن نقش بسزایی  دارند.

وی نرخ مشارکت اقتصادی زنان خراسان جنوبی را ۱۷.۱ دانست و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان خراسان جنوبی بیشتر از نرخ مشارکت اقتصادی زنان کشور است.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی بابیان اینکه شرکت‌های تعاونی زنان روستایی خراسان جنوبی در سطح کشور نمونه است، اظهار کرد: همچنین زنان استان در مشاغل خرد روستایی که به اقتصاد کشور کمک می‌کند، نیز دارای رتبه اول کشوری هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا