توضیح زنجانی درباره وام 15 میلیارد یورویی از شیخ اماراتی

توضیح زنجانی درباره وام 15 میلیارد یورویی از شیخ اماراتی

متهم اصلی پرونده نفتی توضیحاتی را در خصوص دریافت وام 15 میلیارد یورویی از شیخ اماراتی ارائه کرد و گفت: در مورد 15 میلیارد یورو نمی توانیم به قانون و ماده اشاره کنیم و بگوییم چرا سند ندارد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بابک زنجانی در پاسخ به شکایت شرکت نفت و شرکت HK در نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی درباره ماجرای همکاری با شرکت فال در دبی اظهار کرد: وقتی محموله‌ها از مالزی به انبار شرکت فال در دبی رفت، آقای م.ش مرا به دبی دعوت کرد. صاحب شرکت فال، قبلاً رئیس ارتش دبی بود. از م.ش خواستم یک طوری فال را درگیر کند و م.ش به آنها گفت که زنجانی در مالزی بانکی دارد که خیلی از کارها را می‌تواند انجام دهد.

متهم پرونده نفتی ادامه داد: شرکت فال گفت تعدادی ال سی مدت دار دارد که می‌خواهد خرد کند. به م.ش گفتم هر چه می‌توانی بگیر. از م.ش خواستم ال‌سی‌ها را در شرکت اونر ایر ترکیه خرج کند تا روی دستمان‌ نماند. بعد از این ماجرا و وفتی که فال طلب‌کار و بدهکار شد، از ما خواست مدارک را تحویل بدهیم تا بار را ترخیص کند.

وی افزود: م.ش به من تلفن زد و گفت که چکار کنم؟. مدارک نداریم تا به آنها بدهیم. دعوا بالا می‌گیرد و شرکت فال شکایت می‌کند. م.ش نیز از شرکت فال شکایت می‌کند و در همین گیرودار، شرکت فال اعلام می‌کند که در بارهای شما آب وجود داشته است. م.ش شکایتی را علیه فال در امارات انجام می‌دهد و خواستار بازپرس گرفتن محموله‌ها می‌شود.

زنجانی همچنین درباره ح.ف.ه و اینکه گفته می‌شود او مصوبه وزرای وقت و رئیس وقت بانک مرکزی را برای زنجانی گرفته است، گفت: آقای ح.ف.ه برای انجام کاری به حراست بانک مرکزی رفته بود. مرا هم همان روز وزارت نفت به بانک مرکزی دعوت کرد. وقتی به دفتر رئیس بانک مرکزی رفتم، این مصوبه صادر شده بود که مصوبه را به من نشان دادند.

متهم پرونده نفتی افزود: همان جا به ح.ف.ه تلفن زدم که گفت در حراست بانک مرکزی است. از او خواستم بالا آمد و چند دقیقه‌ای همدیگر را دیدم و تمام شد. اینکه گفته می‌شود ح.ف.ه مرا آنجا برد نادرست است.

وی در ادامه از دادگاه خواست که از وزارت نفت بخواهند برای تنویر افکار عمومی، قراردادهایی که مدعی هستند با زنجانی دارند را به همه نشان دهند.

زنجانی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت نفت در بد نشان دادن من یک برنامه هدایت شده است.

قاضلی صلواتی از متهم خواست به جای پرداختن به حواشی از کیفرخواست و شکایت شرکت نفت دفاع کند که زنجانی در پاسخ گفت اگر حرف‌هایم ناراحت‌تان می‌کند بنشینم.

وی توضیح داد: اعلام شده که چگونه امکان دارد شیخ حشر 15 میلیارد یورو در اختیار فردی قرار دهد. کسانی که کارهای بزرگ انجام می‌دهند، مثل کارمندان نیستند که برای رقم کوچک به هم چک بدهند و هر روز حساب‌کشی کنند. در کارهای بزرگ، اعتبار حرف اول را می‌زند. در مورد 15 میلیارد یورو نمی توانیم به قانون و ماده اشاره کنیم و بگوییم چرا سند ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا