روس ها چقدر در پروژه های ایران خرج می کنند؟

روس ها چقدر در پروژه های ایران خرج می کنند؟

اقتصاد > جهان - ایرنا به نقل از آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه در نشست گروه 20 در شهر آنتالیای ترکیه نوشت: مسکو دو میلیارد دلار اعتبار برای اجرای دو پروژه زیربنایی در ایران اختصاص می دهد.

سیلوانوف امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری اجلاس سران گروه 20 گفت: در مذاکرات اخیر بین هیات های ایران و روسیه در باره این همکاری توافق شد.

وی بدون اشاره به دو پروژه مورد توافق، افزود: «با همکاران ایرانی دو پروژه را طراحی کردیم و امکان مشارکت شرکت های روسی در این پروژه ها و همچنین راهکارهای تخصیص اعتبار دو میلیارد دلاری بررسی شد.

سند توافق شده مذاکرات کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در مسکو که پنجشنبه گذشته پایان یافت و توسط «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران(رئیس ایرانی کمیسیون) و «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه (رئیس روسی کمیسیون) امضا شد، دربرگیرنده حدود 40 میلیارد دلار برنامه ریزی اقتصادی و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مشترک است. 

افزایش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله توسعه همکاری های انرژی، نفت، نیروگاهی، صنعتی، بازرگانی، علمی و فناوری، فرهنگی و گسترش فعالیت بخش خصوصی اجزای نقشه راه امضا شده به شمار می رود که می تواند ارزش سطح روابط اقتصادی تهران و مسکو را به سالانه 10 میلیارد دلار برساند.

واعظی و نوواک همچنین در روز پایانی مذاکرات مسکو، چندین سند همکاری در حوزه های مختلف از جمله انرژی،دریایی و بانکی امضا کردند.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا