معاملات امروز بورس، متاثر از بازگشت دو نماد بانکی

معاملات امروز بورس، متاثر از بازگشت دو نماد بانکی

در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 382 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 2 هزار و 475 میلیارد ریال در 67 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در معاملات آخرین روز کاری هفته، دو نماد بانک صادرات و بانک پارسیان پس از چند ماه توقف به تالار حافظ بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 382 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 2 هزار و 475 میلیارد ریال در 67 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بازار امروز متاثر از بازگشت دو نماد بانکی مهم بود. به این ترتیب نمادهای بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک ملت و فولاد مبارکه امروز با تاثیر منفی بر شاخص کل باعث افت 788 واحدی این متغیر شدند.

این در حالی بود که نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر و فولاد مبارکه امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

شاخص کل در پایان معاملات امروز در رقم 95 هزار و 525 واحد قرار گرفت. شاخص بازار اول نیز 909 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 150 واحد صعودی شد.

گروه های بانک ها، خودرو و فلزات اساسی امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بورسی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پست بانک، کنترل خوردگی تکین کو، افست، نیرو کلر، پگاه آذربایجان غربی، سیمان کردستان و کابل البرز بود.

در مقابل نمادهای بانک صادرات، بانک پارسیان، ایران خودرو دیزل، پارس سرام، فیبر ایران، رینگ سازی مشهد و سرمایه گذاری صنعت بیمه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای اوراق صکوک سایپا، سهام کنتورسازی ایران، سهام بانک پارسیان و اوراق صکوک گل گهر بود.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 469 میلیون سهمی به ارزش 239 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا