تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو آثار کوتاه مدت دارد

تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو آثار کوتاه مدت دارد

تبریز- ایرنا- رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور گفت: تسهیلات 25 میلیون تومانی آثار کوتاه مدتی خواهد داشت و تسهیلات کم بهره به شرط افزایش کیفیت و کاهش قیمت می تواند گامی سودمند در راستای تحول صنعت خودروسازی باشد.

«رضا پاشایی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خودروسازان برای خروج از رکود باید به کیفیت اهمیت بیشتری بدهند.
وی تاکید کرد باید در کنار افزایش کیفیت، کاهش قیمت نیز در نظر گرفته شود و افزود: با استفاده از فناوری نوین می توان قیمت تمام شده را کاهش داد.
پاشایی یادآوری کرد رونق تولید داخلی بر پایه افزایش اعتماد عمومی به محصول استوار است و گفت: اصلاح جایگاه صنعت خودرو نیازمند همراهی رسانه هاست.
وی درباره رکود صنعت و تداوم تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: افزایش نرخ بیکاری به سبب خارج شدن واحدهای تولیدی از چرخه فعالیت یکی از اساسی ترین معضل های اجتماعی است که البته پیامدهای فرهنگی و اقتصادی نیز دارد.
پاشایی تاکید کرد در کشورهای اروپایی تسهیلات بدون بهره به بخش تولید پرداخت می شود و افزود: با تسهیلات 24 درصدی نمی توان انتظار رشد صنعت را داشت.
وی که نایب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی است، گفت: نیمی از واحدهای قطعه ساز این استان تعطیل شده اند یا با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت می کنند.
رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور افزود: نبود حمایت دولتی و افزایش 32 درصدی نرخ مالیات موجب فشار بیشتر بر این واحدهای تولیدی شده است.
پاشایی از تهیه کلیات طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی کشور خبر داد و گفت: نگاه دولت و بخش خصوصی به مشکل تولید باید جامع باشد.
وی تاکید کرد در این طرح جامع بسته های حمایتی هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده دیده شده است و اضافه کرد: قطعه سازی پایه خودروسازی است و برای افزایش کیفیت خودرو داخلی، باید صنعت قطعه سازی تقویت شود.
پاشایی درباره آسیب واردات خودرو از کشور چین به صنعت قطعه سازی گفت: پرداخت تسهیلات به قطعه سازان با ضمانت خودروسازان و دادن مهلت یکساله به قطعه سازان برای تسویه بدهی مالیاتی می تواند به این صنعت جان دوباره ببخشد.
وی درباره تحرک ایجاد شده در بازار خودرو داخلی با استفاده از تسهیلات 16 درصدی دولت، ابراز امیدواری کرد خودروسازان با تسویه بدهی خود به قطعه سازان، چرخه رونق این صنعت را کامل کنند.
پاشایی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری خودرو گفت به جای واردات خودرو باید فناوری روز خودروسازی وارد شود.
رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور تاکید کرد واحدهای قطعه ساز که با خودروسازان همکاری می کنند، به رعایت استانداردها موظفند و گفت: وظیفه نظارت بر تولید زیرپله ای بر عهده بازرسی وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد است.
وی تفاوت قیمت خودرو صادراتی و فروش داخل را با کاهش حق بیمه و ارزش افزوده طبیعی دانست و گفت: با توجه به ضعفی که در زمینه تجارت بین الملل داریم برای تقویت تعاملات خارجی به آموزش نیازمندیم.
به گفته نایب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی، نزدیک به یک هزار واحد قطعه ساز در آذربایجان شرقی وجود دارد که 130 واحد آن در تبریز فعالند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا