فولاد سپیددشت سال دیگر افتتاح می شود

فولاد سپیددشت سال دیگر افتتاح می شود

دنیای معدن - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آخرین وضعیت پیشرفت طرح های فولادی را اعلام کرد و از افتتاح مجتمع فولاد سپیددشت به عنوان اولین افتتاح فولادی در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در حاشیه نشست خبری نمایندگان ۱۵ کشور اروپایی با ایمیدرو با بیان اینکه امسال سه طرح آهن اسفنجی در نیمه دوم سال افتتاح شد، گفت: در شش ماهه دوم سال جاری سه واحد شادگان، نی ریز و میانه به تولید رسیدند و فولاد سبزوار نیز در حال حاضر وارد چرخه تولید شده و آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز دو طرح آهن اسفنجی دیگر به افتتاح خواهد رسید و فولاد سپیددشت به عنوان اولین طرح فولادی سال آینده، اواخر ۱۳۹۷ افتتاح می شود و تلاش می کنیم که ظرف یکی - دو سال آینده پرونده هفت طرح فولادی بسته شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه ایران برای توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد، گفت: در حال حاضر این آمادگی را داریم که با شرکت های اروپایی در حوزه آموزش، محیط زیست، انتقال تکنولوژی های نوین وارد همکاری شویم و امیدواریم که بتوانیم جذابیت های معدنی ایران را برای سرمایه گذاری مشترک به اروپایی ها نشان دهیم.

کرباسیان با اشاره به ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری افزود: حوزه فولاد حوزه جذابی برای سرمایه گذاران است، چراکه نیاز به گاز دارد و ما دسترسی به انرژی آسان و ارزان و سنگ آهن به عنوان ماده اولیه داریم. همچنین در حوزه مس نیز زمینه همکاری ها مشخص است و با وضعیتی که در بازار مس دنیا وجود دارد، به جذابیت های آن افزوده شده است.

وی در تشریح دیگر زمینه های جذاب برای سرمایه گذاران گفت: ایران یک کشور طلاخیز است و در اکتشافات اخیری که داشتیم، به معادن خوب طلا برخوردیم که این ظرفیت در کنار معادن لیتیوم، آنتیموان، کرومیت و زغال سنگ و همچنین عناصر نادر خاکی مجموعه جذابی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا