فیلم ببینید:

پول هرگز نمی خوابد، داستانی ادامه دار از فریب در بازار سهام

پول هرگز نمی خوابد، داستانی ادامه دار از فریب در بازار سهام

دقت داستان این فیلم در به کارگیری مفاهیم بورس و سرمایه گذاری باعث شده است که این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌ های آموزنده‌ ای که دانشجویان رشته های مالی، اقتصاد، مدیریت و ام بی ای باید آن را تماشا کنند و همچنین علاقه مندان به سرمایه ‌گذاری در بازار بورس معرفی می‌ شود.

 

 

دیدن فیلمی مثل «وال استریت، پول هرگز نمی خوابد» نیازمند داشتن اطلاعات اقتصادی بالا و درک بازار است. اطلاعاتی که از نحوه سرمایه ­گذاری در وال استریت داده می­ شود، بسیار پیچیده و به قول خود آمریکایی­ ها غیر قابل فهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، داشتن این حجم از اطلاعات آن هم از یک مکان پیچیده به نام وال استریت نیازمند زحمت بسیار زیادی است که دو نویسنده این فیلم به خوبی از عهده آن برآمده اند. شخصیت­هایی که در فیلم «پول هرگز نمی­خوابد» می­بینیم همگی افرادی هستند که کاملا اقتصادی فکر می­ کنند و البته تعریفی که فیلم از نقش اول فیلم به تماشاگر می ­دهد این است که وی فردی خانواده دوست است که به واسطه غوطه ­ور شدن در دنیای وال استریت و فساد مالی، زندگی ­اش را از دست داده است.

داستان فیلم در حالی‌ است که اقتصاد جهانی در آستانه فاجعه‌ ای بی ‌سابقه قرار دارد، کارگزار جوانی از وال استریت با «گوردن گکوِ» کهنه ‌کار اما بدنام همکار می‌ شود تا ماموریت دو جانبه‌ ای را به سرانجام برسانند. گکو سرمایه­ دار متنفذ و جاه طلبی بود که با شرکت در معاملات غیرقانونی پول و ثروت فراوانی به دست آورد؛ اما نهایتا کارش به زندان کشیده شد. کارگزار جوان بورس «جیک مور» با بازی شیا لابوف که به نظر می‌ رسد آینده موفقی در انتظار اوست، تلاش می ‌کند از روش ‌های غیرقانونی نظیر خرید و فروش سهام شرکت ‌ها از راه دسترسی نامشروع به اطلاعات محرمانه آنها پولدار شود.

آنها از یکسو می ‌خواهند جامعه مالی را از سرنوشت شومی که در راه است مطلع سازند و از سوی دیگر به هویت کسی پی‌ ببرند که مسئول مرگ پیشکسوت سابق کارگزار جوان بوده است.

پول هرگز نمی خوابد ۲۳ سال بعد از وال استریت ۱ به کارگردانی الیور استون ساخته می ­شود. این فیلم در ادامه داستان سری اول است و نتیجه ­اش اثری شد که به مراتب از فیلم قبلی ­اش بهتر بود. هرچند اولین نمایش «وال استریت2: پول هرگز نمی‌خوابد» در جشنواره کن خیلی بازتاب‌ های مثبتی به ‌همراه نداشت؛ ولی فروش قابل‌ قبول فیلم در اکران عمومی و اقبال سینما دوستان، نشان از اتفاقی داشت که سال‌ ها بود درباره الیور استون تکرار نشده بود. «وال استریت2» نامزد دریافت یک جایزه گلدن‌ گلوب و برنده و نامزد ۴ جایزه بین ­المللی دیگر شده است. از نقاط قوت فیلم می­ توان به بازی عالی بازیگران آن اشاره کرد. گفته می ­شود که «لابوف» برای آماده شدن برای این نقش مدتی را در وال استریت گذراند و همچنین مبلغ 20 هزار دلار سرمایه­ گذاری کرد و در نهایت 400 هزار دلار سود کسب کرد. داگلاس نیز بازی خوبی به ­عنوان یک پیشکسوت کلاهبرداری ارائه داده است و در کل می ­توان گفت که زوج «داگلاس و لابوف» جواب داده است.

دقت داستان این فیلم در به ­کارگیری مفاهیم بورس و سرمایه­ گذاری باعث شده است که این فیلم به ­عنوان یکی از فیلم‌ های آموزنده ‌ای که دانشجویان رشته­ های مالی، اقتصاد، مدیریت و ام بی ای باید آن را تماشا کنند و همچنین علاقه­ مندان به سرمایه ‌گذاری در بازار بورس معرفی می‌ شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا