در معاملات امروز ثبت شد؛

تغییر مالکیت 898 میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران

تغییر مالکیت 898 میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران

در معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 898 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 327 میلیارد ریال بود و در 69 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای روز جاری سه گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بازار قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 898 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 327 میلیارد ریال بود و در 69 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

شاخص کل بورس امروز 139 واحد افت کرد و به رقم 97 هزار و 961 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز 167واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 64 واحد بالا رفت.

نمادهای ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش تفت تهران امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در مقابل، نماد شرکت ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ریخته گری تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران، رینگ سازی مشهد، لیزینگ صنعت و معدن، واسپاری ملت، مهرکام پارس و سایپا دیزل بود.

در مقابل نمادهای پالایش نفت تبریز، تولیدی شیشه رازی، گلتاش، توسعه شهری توس گستر، معادن بافق، سیمان هگمتان و مس شهید باهنر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام لیزینگ ایرانیان، بین المللی محصولات پارس، زامیاد، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت شهرداری مشهد خارج شوند.

در پایان معاملات امروز، بانک انصار با معامله بلوکی 99 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله یک هزار و 499 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا