یکی از عوامل اصلی ایجاد تمدن ها و خرابی آن «آهن» است

یکی از عوامل اصلی ایجاد تمدن ها و خرابی آن «آهن» است

دنیای معدن -حجه الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرستان نیشابور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و اتفاق هیات همراه در بازدیدی از فولاد خراسان از نزدیک در جریان روند فعالیت ها و اقدامات این مجتمع قرارگرفتند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، در نشستی که قبل از این بازدید در محل دفتر مدیر عامل شرکت در 8 اسفند ماه 96 برگزار شد، مهندس احمدی ضمن خیر مقدم، گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات تولیدی و توسعه ای شرکت و نیز مشارکت­های اجتماعی این شرکت در منطقه به حاضران ارائه کرد.

مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به طرح های اجرا شده در این مجتمع و جذب چندهزار میلیارد تومان سرمایه برای توسعه اقتصادی، فولاد خراسان را مجموعه ای رو به پیشرفت و برقرار کننده نخستین زنجیره کامل فولاد در شرق کشور خواند و افزود: با طرح هایی که به همت مجتمع فولاد خراسان برای تکمیل زنجیره تولید و توجه به صادرات محصول با کیفیت صورت گرفته است، می توانیم بگوییم که شرکت در تحقق «اقتصاد مقاومتی» گام های عملی، جدی و موثری برداشته است.

مهندس احمدی افزود: در کنار ایجاد اشتغال، ایفای مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در طرح های مختلف برای کمک به آبادانی شهرستان و برخوردار شدن مردم از وجود این صنعت را همواره مدنظر داشته ایم.

حجه الاسلام یعقوبی، امام جمعه نیشابور هم در این دیدار با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این مجتمع عظیم صنعتی، بر حمایت از رونق تولید و اشتغال تاکید کرد.

امام جمعه نیشابور همچنین برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و دیدار با کارکنان مجتمع در محل نمازخانه سایت صنعتی شرکت حضور یافت.

یعقوبی پس از ادای نماز، ضمن سخنانی با تفسیر آیه 25 سوره «حدید» قرار گرفتن «آهن» در کنار «قسط و عدالت» و «رسالت  و کتاب» را از منظر اجتماعی تفسیر کرد و بیان داشت: آهن و فولاد برای بشریت منافع بسیاری دارد. این عنصر عظیم عامل اصلی ایجاد تمدن و آبادانی است و در عین حال منشا بسیاری خرابی ها و از بین رفتن تمدن ها است.

وی تشریح کرد: آهن و فولاد در کشور ما برای ساخت و ساز، دفاع از خود و مظلومان استفاده می گردد ولی در بسیاری از کشورها از همین عنصر برای ساخت سلاح و از بین بردن مردمان بی دفاع استفاده می شود.

حجه الاسلام یعقوبی در ادامه سخنرانی خود خطاب به کارکنان شرکت افزود: از افرادی که در فولاد کار می کنند، انتظار می رود که دارای اراده های پولادین نیز در زندگی فردی و اجتماعی خود باشند.

وی در بیانی تمثیلی افزود: همان طور که آهن در کوره ذوب می شود و محکم تر می گردد، انسان هم وقتی شدت سخت ها زیاد می شود، می تواند مقاوم­تر می گردد.

امام جمعه نیشابور در پایان سخنرانی خود ضمن قدردانی از زحمات تمامی کارکنان و دست اندرکاران مجتمع، خاطرنشان ساخت: اشتغال ایجاد شده برای چندهزار نفر در این صنعت عظیم و تامین معیشت خانواده ها در کنار کمک به خودکفایی اقتصاد کشور، دستاوردی مهم و ارزشمندی برای شهرستان و منطقه است.

گفتنی است در پایان امام جمعه محترم و همراهان از خطوط تولید گندله سازی، احیا مستقیم، فولادسازی و نورد بازدید کردند و در طی مسیر با فرآیند تولید آشنا و به سوالات و ابهامات مطرح شده توسط مدیرعامل، معاونین و مدیران حاضر پاسخ های لازم ارائه شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا