در معاملات امروز تالار حافظ؛

خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در صدر صنایع بورسی ایستادند

خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در صدر صنایع بورسی ایستادند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بورسی بیش از 883 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش مبادلات این روز بیش از 3 هزار و 237 میلیارد ریال بود و در 64 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، سرمایه گذاران این بازار بیش از 883 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ارزش مبادلات امروز بورس تهران بیش از 3 هزار و 237 میلیارد ریال بود که در 64 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در روز جاری گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

شاخص کل بورس تحت تاثیر منفی نمادهای مخابرات، سایپا، چادرملو، ملی مس و پارس خودرو 96 واحد افت کرد و به رقم 98 هزار و 80 واحد رسید.

این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را بر این متغیر ثبت کردند و مانع افت بیشتر آن شدند.

در بازار روز جاری نمادهای سالمین، سبحان دارو، رینگ سازی مشهد، فرآورده های نسوز پارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، سایپا شیشه و قند شیرین خراسان با بیشترین رشد قیمت به کار خود پایان دادند.

بیشترین کاهش قیمت ها نیز در نمادهای مارگارین، داده پردازی ایران، نوسازی و ساختمان تهران، سخت آژند، قطعات اتومبیل ایران، پتروشیمی آبادان و تولید محور خودرو ثبت شد.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام محورسازان ایران خودرو، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، حق تقدم سرمایه گذاری نیرو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با معامله 92 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله یک هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا