وقایع پاریس طلا را صعودی کرد

وقایع پاریس طلا را صعودی کرد

بعد از حملات مرگبار روز جمعه در پاریس و سقوط بازار سهام، طلا در آغاز معاملات هفته بیش از یک درصد رشد داشت. پیش‌بینی می‌شود روند صعودی کوتاه‌مدت طلا در طول هفته تا مرز 1100 دلار نیز ادامه پیدا کند.

بر اساس محاسبات رویترز، در 10 دقیقه اول معاملات، کمتر از 3000 سهم جابجا شد. با این حال، هر اونس طلا در آغاز معاملات امروز با رشدی یک درصدی یکهزار و 95 دلار و 10 سنت معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، حملات چندگانه روز جمعه در پاریس منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و فرانسه اعلام کرد مواضع داعش در سوریه را مورد حمله هوایی قرار خواهد داد.

در نشست گروه 20 در ترکیه، باراک اوباما متعهد شد تا برای از بین بردن داعش تلاش کرده و از وقوع چنین اقداماتی در نقاط مختلف جلوگیری کند. سران اتحادیه اروپا نیز از روسیه خواستند تا تلاش نظامی خود را بر روی این گروه تروریستی متمرکز کند.

سام لافلین معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «خرید امن و مطمئن بعد از این حوادث وحشتناک در پاریس منجر به بالارفتن طلا در صبح امروز شده است.» وی افزود که عدم اطمینان جهانی به طلا کمک خواهد کرد تا در طول هفته به هدف 1095 دلاری و 1100 دلاری نزدیک شود.

سهام آسیایی و سهام آمریکا پایین آمده و یورو به کمترین ارزش 6 ماه و نیم اخیر خود رسیده است. طلا به طور معمول در زمان تردید، یک دارایی امن و مطمئن تلقی می‌شود. همچنین ادامه داشتن ضعف در بازار سهام به تقویت طلا منجر خواهد شد. در بازار فلزات گرانبها، طلا،‌ نقره، پلاتین و پالادیوم همگی رشد یک درصدی را تجربه کردند.

به دلیل بالارفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، قبل از آغاز معاملات امروز،‌ طلا در 13 جلسه گذشته 12 جلسه با کاهش قیمت مواجه شده و به نزدیکی کمترین مقدار شش سال اخیر خود رسیده بود.
   
یک سیاستگذار فدرال‌رزرو اعلام کرد: «زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به سرعت در حال نزدیک شدن است و فدرال رزرو نباید از ترس عکس‌العمل منفی بازار و تردید در مورد روند طولانی مدت اقتصاد، این امر را به تعویق بیندازد.»

مارک تو، رئیس گروه مالی وینگ‌فونگ در هنگ‌کنگ اظهار داشت: «در کوتاه مدت، ممکن است حوادث پاریس منجر به اوج‌گیری مجدد طلا شود. انتظار می‌رود که این فلز زرد در بلند مدت ناشی از افزایش نرخ بهره آمریکا تا مرز 1050 دلار نیز کاهش پیدا کند، اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه دسامبر بالا ببرد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا