با تصویب در مجلس:

شرایط ایجاد شرکت‌های بیمه‌کننده شخص ثالث مشخص شد

شرایط ایجاد شرکت‌های بیمه‌کننده شخص ثالث مشخص شد

نمایندگان مجلس شرایط ایجاد شرکت‌های بیمه شخص ثالث را مشخص و شرکت‌های بیمه متقاضی را ملزم به دریافت مجوز از بیمه مرکزی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درجریان جلسه امروز نمایندگان مجلس، ماده 5 لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه با 131 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده تصویب شد.

در ماده 5 این قانون آمده است:شرکت سهامی بیمه ایران مکلف است طبق مقررات این قانون و آیین نامه های مربوط به آن با دارندگان وسایل نقلیه موضوع این قانون قرارداد بیمه منعقد کند. سایر شرکت های بیمه متقاضی فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث می توانند پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی اقدام به فروش بیمه نامه شخص ثالث کنند.

بیمه مرکزی موظف است تقاضای شرکت های بیمه را بررسی کرده، در صورت انطباق وضعیت آنها با شرایطی که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب شورای عالی بیمه می رسد، برای شرکت های متقاضی، مجوز فعالیت در رشته شخص ثالث صادر کند.

شرکت هایی که مجوز فعالیت در این رشته بیمه ای را از بیمه مرکزی دریافت می کنند، موظفند طبق مقررات این قانون و آیین نامه های مربوط به آن، با کلیه دارندگان وسایل نقلیه موضوع این قانون قرارداد بیمه منعقد کنند. ادامه فعالیت در رشته شخص ثالث هستند، منوط به اخذ مجوز از بیمه مرکزی حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا