مدیرنظارت بر بازار اولیه سازمان بورس عنوان کرد:

آمار ۱۰ ماهه افزایش سرمایه ۸۶ شرکت/ دغدغه بخش خصوصی در تامین مالی

آمار ۱۰ ماهه افزایش سرمایه ۸۶ شرکت/ دغدغه بخش خصوصی در تامین مالی

، علی بیگ زاده درباره عملکرد 10 ماهه سازمان بورس در تامین مالی شرکت ها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ، مجوز افزایش سرمایه حدود 13 هزار میلیارد تومانی برای 86 شرکت تحت نظارت صادر شده که 90 درصد از افزایش سرمایه ها از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مابقی از سود انباشته و اندوخته ها بود.


مدیرنظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام صدور مجوز افزایش سرمایه۱۳ هزار میلیارد تومانی ۸۶ شرکت در ۱۰ ماه و مجوز ۴.۴ هزار میلیاردی انواع اوراق از آمادگی کامل برای تامین مالی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس پرس، علی بیگ زاده درباره عملکرد 10 ماهه سازمان بورس در تامین مالی شرکت ها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ، مجوز افزایش سرمایه حدود 13 هزار میلیارد تومانی برای 86 شرکت تحت نظارت صادر شده که 90 درصد از افزایش سرمایه ها از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مابقی از سود انباشته و اندوخته ها بود.

وی با اشاره به تاسیس شرکت گروه توسعه هنر ایران با سرمایه 85 میلیارد تومانی ، ادامه داد: علاوه بر این طی 10 ماه مجوز انتشار اوراق انواع شامل اوراق مشارکت، اجاره و مرابحه به ارزش 4 هزار و 473 میلیارد تومان صادر شده است. این اوراق مربوط به اوراق اجاره شرکت های سایپا و سایپا یدک، اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران و اوراق مرابحه کرمان موتور و وزارت اقتصاد بود.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی کامل سازمان بورس برای تامین مالی بخش خصوصی از طریق اوراق متنوع و برای طرح های اولویت دار ، خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب در این خصوص، مدیران شرکتها با ابزارهای تامین مالی آشنا شوند. در این میان یکی از دغدغه های اصلی تامین مالی با استفاده از اوراق، تهیه ضمانت بانکی است که منجر شده تا بخش خصوصی نتواند از تمام ظرفیت های بازار سرمایه بهره مند شود.

بیگ زاده ادامه داد: این دغدغه با راه اندازی موسسات رتبه بندی برطرف خواهد شد و طی آن بتدریج رتبه اعتباری ناشر میتواند جایگزین ضمانت نامه بانکی شود و این مهم  می تواند در کاهش هزینه های مربوطه موثر باشد.

وی با بیان اینکه شرکت های حاضر در بازار سهام مانند سایپا، لیرینگ ایران شرق ، گل گهر و ... برای تامین مالی پروژه ها از اوراق موجود در بازار سرمایه استفاده کرده اند، ادامه داد: یکی از سیاست ها و برنامه های دولت ، سوق دادن بنگاه های تولیدی به استفاده از بازار سرمایه است تا از این طریق فشار  بر بانک ها کاسته شود. بنابراین سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه آماده ارایه انواع خدمات و مجوزها برای تامین مالی پروژه ها است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا