دولت ترامپ تعطیل شد/ خسارت های وارده بر اقتصاد دولت آمریکا

دولت ترامپ تعطیل شد/ خسارت های وارده بر اقتصاد دولت آمریکا

تعطیلی دولت فدرال تأثیر بسزایی در اقتصاد این کشور خواهد داشت. تولیدناخالص داخلی این کشور در سه ماه ابتدایی سال جدید با کاهش همراه خواهد شد. مالیات دهی ها با مشکل همراه خواهد بود و درآمد های گردشگری در روزهای تعطیلی دولت قطع خواهد شد.

دولت ترامپ تعطیل شد و بار دیگر آمریکا در مشکل بودجه غوطه ور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نتوانستند به توافقی مشترک بر سر بودجه دولت برسند و به ناچار دولت تعطیل شد.

بر اساس این گزارش، تمامی مکان های عمومی به غیر از مکان های ضرروی مثل اورژانس ها، ادارات پلیس، اداره پست و مراکز امنیتی تعطیل شدند.

البته این دو روز تعطیلات آخر هفته در آمریکا محسوب می شود اما اگر تعطیلی دولت ادامه پیدا کند، روز دوشنبه با شروع نخستین روز کاری هفته، دولت این کشور با مشکلات عدیده ای رو به رو خوهد شد.

تلاش جمهوری خواهان برای تصویب بودجه در پی ملاقات با دونالد ترامپ نیز نتوانست بودجه این کشور را به تصویب نزدیک کند.

اما تعطیلی دولت فدرال تأثیر بسزایی در اقتصاد این کشور خواهد داشت.

در گام اول، کارمندان دولتی با مرخصی اجباری بدون حقوق رو به رو می شوند و در سیستم پرداخت حقوق با مشکل مواجه می شوند.

در گام بعدی تولیدناخالص داخلی این کشور در سه ماه ابتدایی سال جدید با کاهش همراه خواهد شد. مالیات دهی ها با مشکل همراه خواهد بود و درآمد های گردشگری در روزهای تعطیلی دولت قطع خواهد شد.

این تعطیلی های فدرال به شرکت های داروسازی و غذایی نیز خساراتی وارد می کند .

دیتاهای منتشر شده از مراکز دولتی، مثل نرخ مصرف کننده، نرخ بیکاری و داده های عملکرد شرکت های دولتی منتشر نخواهد شد و ممکن است سرمایه گذاران را به اشتباه دچار کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا