آخرین وضعیت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی

آخرین وضعیت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی

دنیای معدن -بازار واردات سنگ آهن چین به روند نزولی این هفته خود ادامه داده و فعالان بازار نقدی انتظار دارند ادامه داشته باشد. آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد 90 سنت افت نموده 75.6 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. قرارداد سواپ فوریه نیز 1.15 دلار کاهش قیمت داشته 73.45 دلار هر تن خشک سی اف آر شنیده شد. به نظر فعالان بازار شاید بازار سنگ آهن رشد بیش از اندازه داشته و در حال تصحیح قیمت است. خریداران چینی نیز ترجیح می دهند صبر کنند قیمت پایین تر بیاید تا پس از آن برای سال نو چینی خرید کنند. انتظار می رود با افزایش خریدها قیمت هم بهتر شود. در کل پایه های بازار تغییر چندانی نداشته است. نوسان قیمت طبیعی است ولی در هر حال خریدارها باید به فکر تکمیل موجودی انبارها باشند. قابل ذکر است بیلت در بازار داخلی چین رشد جزیی 3 دلاری داشته به 545.27 دلار هر تن درب انبار رسیده است. بازار قراضه ترکیه در سکوت آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس 2 خلوص 20-80 وارداتی در ترکیه 372.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که نسبت به دوشنبه این هفته ثبات داشته است. بازار فعالیت چندانی ندارد. خریداران ترک سعی دارند قیمت را پایین بیاورند ولی اگر این چنین شود مجبور خواهند شد افت قیمت را به بازار میلگردشان منتقل کنند که به ضررشان خواهد بود. از این رو با توجه به رشد قیمت جزیی اخیر میلگرد، مفتول و ورق در ترکیه بعید است قراضه ارزان شود. افزایش صادرات فولاد ترکیه آمار انجمن صادرات فولاد ترکیه نشان می دهد صادرات فولاد این کشور در سال 2017 با توجه به افزایش صادرات به اروپا و چند بازار مقصد جدید رشد داشته است. سال گذشته این کشور 17.8 میلیون تن فولاد صادر کرده که 7.7 درصد رشد سالانه داشته است. ارزش فولاد صادر شده نیز در مجموع 26.4 درصد رشد داشته 11.5 میلیارد دلار ثبت شد. قابل ذکر است صادرات فولاد ترکیه در سه ماهه پایانی 2017 نیز 10.2 درصد رشد سالانه داشته 4.7 میلیون تن شد. ارزش فولاد صادر شده نیز 35.3 درصد رشد داشته 3.3 میلیارد دلار شد. ورق گرم چین ارزان تر شد قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین با توجه به افت تقاضای خارجی ارزان تر شد. ولی در بازار داخلی روند صعودی حاکم است. آخرین قیمت ورق گرم صادراتی 570 دلار هر تن فوب ثبت شده است. قیمت در بازار داخلی نیز تا 3 دلار رشد داشته 612 تا 770 دلار هر تن در نقاط مختلف کشور با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است. فولادسازان بزرگ چینی نیز ورق گرم صادراتی را 575 تا 580 دلار هر تن فوب پیشنهاد می کنند. رشد قیمت ورق سی آی اس ورق گرم صادراتی سی آی اس 15 تا 20 دلار هر تن نسبت به قبل از تعطیلات سال نو بالا رفته است. قیمت پیشنهادی فعلی 570 تا 595 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد. پیش از این قیمت ها بین 540 تا 555 دلار بود. البته کارخانه متینوست روسیه در قیمت های بالاتری ورق گرم خود را پیشنهاد می دهد که 605 تا 610 دلار هر تن فوب شنیده شده است.

 به نظر فعالان بازار شاید بازار سنگ آهن رشد بیش از اندازه داشته و در حال تصحیح قیمت است. خریداران چینی نیز ترجیح می دهند صبر کنند قیمت پایین تر بیاید تا پس از آن برای سال نو چینی خرید کنند.

انتظار می رود با افزایش خریدها قیمت هم بهتر شود. در کل پایه های بازار تغییر چندانی نداشته است. نوسان قیمت طبیعی است ولی در هر حال خریدارها باید به فکر تکمیل موجودی انبارها باشند.

قابل ذکر است بیلت در بازار داخلی چین رشد جزیی 3 دلاری داشته به 545.27 دلار هر تن درب انبار رسیده است.

بازار قراضه ترکیه در سکوت

آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس 2 خلوص 20-80 وارداتی در ترکیه 372.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که نسبت به دوشنبه این هفته ثبات داشته است. بازار فعالیت چندانی ندارد. خریداران ترک سعی دارند قیمت را پایین بیاورند ولی اگر این چنین شود مجبور خواهند شد افت قیمت را به بازار میلگردشان منتقل کنند که به ضررشان خواهد بود. از این رو با توجه به رشد قیمت جزیی اخیر میلگرد، مفتول و ورق در ترکیه بعید است قراضه ارزان شود.

افزایش صادرات فولاد ترکیه

آمار انجمن صادرات فولاد ترکیه نشان می دهد صادرات فولاد این کشور در سال 2017 با توجه به افزایش صادرات به اروپا و چند بازار مقصد جدید رشد داشته است.  سال گذشته این کشور 17.8 میلیون تن فولاد صادر کرده که 7.7 درصد رشد سالانه داشته است. ارزش فولاد صادر شده نیز در مجموع 26.4 درصد رشد داشته 11.5 میلیارد دلار ثبت شد.

قابل ذکر است صادرات فولاد ترکیه در سه ماهه پایانی 2017 نیز 10.2 درصد رشد سالانه داشته 4.7 میلیون تن شد. ارزش فولاد صادر شده نیز 35.3 درصد رشد داشته 3.3 میلیارد دلار شد.

ورق گرم چین ارزان تر شد

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین با توجه به افت تقاضای خارجی ارزان تر شد. ولی در بازار داخلی روند صعودی حاکم است.

 آخرین قیمت ورق گرم صادراتی 570 دلار هر تن فوب ثبت شده است. قیمت در بازار داخلی نیز تا 3 دلار رشد داشته 612 تا 770 دلار هر تن در نقاط مختلف کشور با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است.

فولادسازان بزرگ چینی نیز ورق گرم صادراتی را 575 تا 580 دلار هر تن فوب پیشنهاد می کنند.

رشد قیمت ورق سی آی اس

ورق گرم صادراتی سی آی اس 15 تا 20 دلار هر تن نسبت به قبل از تعطیلات سال نو بالا رفته است. قیمت پیشنهادی فعلی 570 تا 595 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد. پیش از این قیمت ها بین 540 تا 555 دلار بود.

 البته کارخانه متینوست روسیه در قیمت های بالاتری ورق گرم خود را پیشنهاد می دهد که 605 تا 610 دلار هر تن فوب شنیده شده است.

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا