ذخایر ارزی چین رکورد زد

ذخایر ارزی چین رکورد زد

بانک مرکزی چین اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیشترین سطح خود در بیش از یکسال اخیر رسیده است.

 

به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین در تازه ترین گزارش خود در مورد میزان ذخایر ارزی این کشور اعلام کرد که در آخرین ماه سال گذشته میلادی ذخایر ارزی این کشور با ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش به رقم ۳ تریلیون و ۱۴۰ میلیارد دلار رسید که یک رکورد در بیش از یکسال اخیر است.
همچین این برای یازدهمین ماه پی در پی است که ذخایر ارزی چین با رشد روبرو می شود؛ این در حالی است که در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی خروج سرمایه از چین به یک خطر بزرگ برای دولت این کشور تبدیل شده بود که با سخت شدن مقررات پولی این کشور و نیز افزایش ارزش یوآن در برابر دلار، خروج سرمایه از چین به شدت کنترل شد و بر روی ذخایر ارزی این کشور تاثیر مثبتی گذاشت.
البته ذخایر ارزی چین در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۹۸ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد که در مقایسه با بیشترین رقم ثبت شده ۳.۹۹ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی تقریبا یک تریلیون دلار کاهش پیدا کرده بود که با اعمال سیاست جلوگیری از خروج سرمایه، به روند بهبود ذخایر ارزی چین کمک شد.
همچنین افزایش ذخایر ارزی چین در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی ماه قبل از دسامبر ۱۰ میلیارد دلار بوده که افزایش ذخایر ارزی این کشور در ماه دسامبر بیشترین روند افزایشی ماهانه ذخایر ارزی را از سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد خود اختصاص می دهد. پیش از این کارشناسان رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر ارزی چین در ماه دسامبر با ۶ میلیارد دلار افزایش به ۳ تریلیون و ۱۲۵ میلیادر دلار خواهد رسید.
ذخایر ارزی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع با ۱۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید؛ در حالی که این رقم رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۰.۰۱۱ تریلیون دلار عنوان شده و روند ذخایر ارزی چین در سال گذشته میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد با سیر افزایشی روبرو شده است.
بانک خلق چین اعلام کرد که ارزش ذخایر طلای این کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ۷۶.۴۷ میلیارد دلار رسید؛ در حالی که ذخایر طلای این کشور در ماه نوامبر ۷۵.۸۳۳ میلیارد دلار بوده است.
بر پایه این گزارش، سال گذشته میلادی پول چین در مقابل دلار ۶.۸ درصد رشد داشت و روند نزولی ۶.۵ درصدی خود در مقابل دلار را که در سال ۲۰۱۶ میلادی برای یوآن پدیدار شده بود را جبران کرد و به سیر نزولی یوآن در برابر دلار که ۳ سال پیاپی رقم خورده بود، پایان داد. کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که اگر پول آمریکا با قدرت بیشتری در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش رود، یوآن افت ارزش کمتری خواهد داشت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا