صدور بیش از 110 هزارتن فولاد از خراسان

صدور بیش از 110 هزارتن فولاد از خراسان

دنیای معدن -معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان، مستقر در نیشابور گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر26هزار تُن فولاد صادر شده که پیش از این نیز یک محموله هزار تنی از این مجتمع به عنوان نمونه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده بود.

محمدحسن پارسا افزود: 25 هزار تن از این میزان صادرات در روزهای پایانی سال 2017توسط شرکت مشترک ایرانی- آلمانی خریداری و با هدف تولید محصول نهایی در کارخانه های نوردی به جنوب شرق آسیا صادر شد.

او گفت: با صدور نخستین محموله شمش فولادی این مجتمع به بازار جنوب شرق آسیا، خراسان رضوی در فهرست صادرکنندگان عمده شمش فولاد به بازارهای بین المللی واردشد.

رئیس واحد صادرات فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان از ابتدای امسال 85 هزار تن میلگرد هم بیشتر به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، کویت، گرجستان و امارات صادر کرده است.

پارسا افزود: قیمت گذاری و فروش این محموله صادراتی بر اساس فوب بندرعباس صورت گرفت .

او با اشاره به کیفیت بالای محصول تولیدی فولاد خراسان و مطلوبیت شمش فولادی آن افزود: تمرکز بر صدور محصولات فولادی و توسعه بازارهای صادراتی به ویژه حضور در بازار کشورهای جنوب شرق آسیا در کنار تامین نیاز داخلی از راهبردهای اصلی مجتمع فولاد خراسان است.

رئیس واحد صادرات فولاد خراسان گفت:با هدف توسعه صادرات، مجتمع فولاد خراسان مذاکراتی برای بازاریابی و صدور محصول به کشورهای حوزه شمال آفریقا نیز انجام داده است.

پارسا گفت: با توجه به کاهش صادرات فولاد چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان، باید دیگر کشورهای تولید کننده فولاد از این فرصت برای افزایش حضور خود در بازار جهانی بهره ببرند.

مجتمع فولاد خراسان در 15 کیلومتری شمال غرب نیشابور با 17 واحد مختلف و چهار واحد احیای مستقیم، ذوب، ریخته گری و نورد یکی از سه شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در ایران است.

ایران سیزدهمین تولید کننده فولاد جهان به شمار می رود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا