نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بازار سرمایه دریچه دریافت معوقات بانکی دولت

بازار سرمایه دریچه دریافت معوقات بانکی دولت

دولت می تواند به ازای میزان بدهی های قطعی شده خود در حوزه های مختلف از انواع اوراق و اسنادی چون اسناد خزانه اسلامی استفاده کند که امکان فروش آن در بازار ثانویه فراهم است.

 

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دولت را ابربدهکار بانکی خواند و گفت: دولت امکان پرداخت معوقات بانکی را به شرط کمک از بازار سرمایه دارد.

محمدرضا پورابراهیمی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با بیان مطلب فوق گفت: دولت بزرگ ترین بدهکار نظام بانکی است که اگر بخشی از آن پرداخت شود، مشکل حجم قابل توجهی از مطالبات بانکی برطرف می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پرداخت معوقات دولتی را منجربه افزایش قدرت وام دهی بانک ها دانست و گفت: بخش دیگر مطالبات بانکی مربوط به حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله است؛ بعنوان مثال معوقات بانکی زلزله بم هنوز تسویه نشده است.

پورابراهیمی همچنین به معوقات نهادهای اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: شاه کلید معوقات بانکی مربوط به کسانی است که با زد و بند تسهیلاتی را از بانک ها دریافت کرده اند که نه تنها در حوزه اشتغال کشور هزینه نکرده اند، بلکه حاضر نیستند این تسهیلات را بازگردانند.

این نماینده مجلس با اعلام این مطالب، بدهی دولت به نظام بانکی کشور را حدود 100 هزار میلیارد تومان تخمین زد و اظهار داشت: برخورد با بدهکاران بانکی کاری غیر ممکنی نیست و قابل اجرا است و دولت به عنوان یک بدهکار بانکی باید پرداخت تعهدات خود را تعیین تکلیف کند و آنرا در اولویت، پرداختی ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت قدرت پرداخت بدهی بانکی را داراست، تصریح کرد: دولت می تواند به ازای میزان بدهی های قطعی شده خود در حوزه های مختلف از انواع اوراق و اسنادی چون اسناد خزانه اسلامی استفاده کند که امکان فروش آن در بازار ثانویه فراهم است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا