با رشد گروهی صنایع؛

سد شکنی های شاخص بورس ادامه دار شد

سد شکنی های شاخص بورس ادامه دار شد

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی الوند، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، آلومینیوم ایران، آلومراد، لیزینگ ایرانیان، فولاد آلیاژی ایران و معادن منگنز ایران بود.

 

در داد و ستد های اولین روز آذر ماه شاخص کل توانست مرز 89 هزار واحدی را در نوردد و رکوردی تازه در سال جاری به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 564 واحدی توانست از مرز 89 هزار واحد عبور کند و به رقم 89 هزار و 339 برسد.

در معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 93 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 822 میلیارد و 266 میلیون ریال بود و در 65 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در روز جاری همه هفت شاخص بورس تهران صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 584 و 231 واحد رشد کردند. نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس، فولاد خوزستان، پالایش نفت اصفهان ، سرمایه گذاری معادن و فلزات و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

همچنین در این روز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی الوند، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، آلومینیوم ایران، آلومراد، لیزینگ ایرانیان، فولاد آلیاژی ایران و معادن منگنز ایران بود.

در مقابل نمادهای سیمان کرستان، سیمان شاهرود، نصیر ماشین،سیمان شمال، پگاه آذربایجان غربی، سیمان ایلام و بیمه پارسیان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید سهام گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد ، سهام سیمان اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین عرضه و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد خوزستان با معامله بلوکی 154 میلیون سهمی به ارزش 617 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا