انتشارات بورس منتشر کرد:

ساز وکارهای بررسی تقلب

ساز وکارهای بررسی تقلب

کتاب ساز و کارهای بررسی تقلب، حسابداری دادگاهی، ارزیابی کنترل های داخلی با همکاری مرکز مالی ایران و انتشارات بورس در 238 صفحه به چاپ رسید.

کتاب ساز و کارهای بررسی تقلب به قلم سید علی حسینی، رضا داغانی، محمد علی نصر در انتشارات بورس به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیب ازار سرمایه(سنا)، کتاب ساز و کارهای بررسی تقلب، حسابداری دادگاهی، ارزیابی کنترل های داخلی با همکاری مرکز مالی ایران و انتشارات بورس در 238 صفحه به چاپ رسید.

این کتاب در سه بخش منتشر شده است که بخش اول به ساز و کارهای بررسی شناسایی تقلب، بخش دوم به حسابداران دادگاهی و بخش سوم به ارزیابی کنترل های داخلی اشاره داشته است.

نویسندگان این کتاب در مقدمه ای اظهار داشتند: وقوع رویداد تخلف و به تبع آن تقلب در شرکت های مشهوری نظیر انرون، ورلدکام، پارملات، زیراکس، تیکو، مدوف پانزی و... و واکنش منفی سرمایه گذاران و بازار سرمایه موجب گردید به موضوع تقلب بیش از گذشته در سطح گزارش های مالی مرتبط با شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اهمیت داده شود.

در مقدمه ای دیگر از مولفان آمده است: قبل از ورود به بحث بهتر است با مفهوم تقلب به طور خاص در حوزه مالی و حسابداری آشنا شد. همانطور که مطرح است تقلب مقاهیم قانونی و مالی وسیعی دارد. به طور عام، تقلب عبارت است از ارائه نادرست حقایق با اهمیت به صورت عمدی بدین صورت که شخص متقلب از نادرست بودن عمل خود آگاه است و تلاش دارد تا با فریب دیگران، آنها را به انجام عملی ترغیب نماید که نتیجه آن آسیب به اموال عمومی یا خصوصی است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب ساز و کارهای بررسی تقلب را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا