مزایای تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس/ هدف؛ ایجاد ظرفیت تولید ١٠ میلیون تن

مزایای تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس/ هدف؛ ایجاد ظرفیت تولید ١٠ میلیون تن

دنیای معدن - ​کنسرسیومی متشکل از فولاد مبارکه، شرکت ملی فولاد، کاوه جنوب، هرمزگان، صبا و مدکوش قصد ایجاد ظرفیت تولید ١٠ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را دارند.

برنامه تولید فولاد در منطقه خلیج فارس به عنوان یک پروژه مشترک در حال مذاکره بین طرفین داخلی و خارجی است که هنوز به طور قطع زمان اجرای آن مشخص نیست.

عبدالمجید شریفی، عضو هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش در خصوص کنسرسیومی متشکل از فولاد مبارکه، شرکت ملی فولاد، کاوه جنوب، هرمزگان، صبا و مدکوش که قصد ایجاد ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را دارند، به خبرنگار بورس۲۴ گفت: پروژه 10میلیون تن در این منطقه تعریف شده که به هر حال سرمایه گذار داخلی و خارجی نیاز دارد و باید شرکت های اروپایی برای اجرای این پروژه مشارکت کنند.

وی گفت: اما جزییات این پروژه هنوز استخراج نشده و فعلا در حد صحبت و مذاکره است. به هر حال انجام این مذاکرات تابع شرایط سهامداران است .

او ادامه داد: این پروژه نیاز به تامین مالی از طریق همه سهامداران دارد. باید توجه کنیم که مزیت این منطقه نزدیکی به منابع آبی و بازار های صادراتی و همینطور خرید موارد اولیه است. همچنین با بررسی هایی که انجام شده، از مناطق توسعه فولاد در کشور، خلیج فارس و دریای عمان است . به همین دلیل کارخانجات فولاد هرمزگان و کاوه جنوب کیش در همین مناطق احداث شده است.

شریفی گفت: در حال حاضر فولاد کاوه جنوب کیش 1.2میلیون تن تولید داشته و برنامه تولید تا سقف 5میلیون تن تا سال 98از برنامه های شرکت است. شرکت علاوه بر تولید فولاد ،تولید 1.9میلیون تن آهن اسفنجی نیز در حال اجرا دارد که برنامه افزایش ظرفیت 1.2میلیون تن در دستور کار است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا