در مقایسه با شش ماهه سال 95 رخ داد؛

اعلام دلایل افزایش 79 درصدی پیش بینی های نفت سپاهان

اعلام دلایل افزایش 79 درصدی پیش بینی های نفت سپاهان

شرکت نفت سپاهان در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 مبلغ 915 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 51 درصد از پیش بینی هایش رسید.

 

 

شرکت نفت سپاهان عملکرد شش ماهه خود را به صورت حسابرسی شده و با سرمایه معادل یک هزار و 50 میلیارد ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت نفت سپاهان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی شده مبلغ یک هزار و 801 ریال اعلام کرده است و طی شش ماه با اختصاص مبلغ 915 ریال سود به ازای هر سهم معادل 51 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد که در مقایسه با سال مالی قبل معادل 79 درصد افزایش داشت.

گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 510 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و به 56 درصد از پبش بینی هایش رسید.

"شسپا( نفت سپاهان )" دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال مالی 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد.

بر این اساس تفاوت حاشیه سود ناخالص عملکرد واقعی 6 ماهه با پیش بینی سالانه به علت پیش بینی ثبات نفت در 6 ماهه دوم سال برآورد شده است.

از آنجایی که نرخ خوراک دریافتنی از پالایشگاه ها در ابتدای هرماه مشخص می شود، روند صعودی قیمت نفت در 6 ماه ابتدای سال موجب افزایش نرخ فروش محصولات و به تبع آن ارزش افزوده مضاعف موجودی های ابتدای دوره و خریدهای طی ماه و در نتیجه، افزایش حاشیه فروش واقعی شرکت شده است.

در حالی که در پیش بینی 6 ماهه دوم با توجه به فرض ثبات قیمت نفت، نرخ خرید خوراک و فروش محصولات بدون نوسان در نظر گرفته شده است.

در 6 ماهه ابتدای سال نرخ میانگین هر بشکه نفت 50 دلار بوده است، بنابراین نرخ میانگین هر بشکه نفت برای شش ماهه دوم سال 55 دلار پیش بینی شده است. بهای تمام شده خوراک شرکت به تبع افزایش نرخ دلار مبادله ای و نرخ جهانی نفت افزایش داشته است به نحوی که نرخ لوب کات برای 6 ماهه دوم با در نظر گرفتن آخرین اعلامیه های شرکت پالایش و پخش فراوردهای نفتی و مفروضات پیش گفته، 12.555 ریال به ازای هر کیلوگرم برآورد شده است.

در حالی که میانگین نرخ خرید لوب کات در 6 ماهه ابتدای سال 10 هزار و 772 ریال به ازای هر کیلوگرم بوده است که با توجه به ثبات قیمت محصولات برای 6 ماهه دوم موجب کاهش حاشیه فروش 6 ماهه دوم نسبت به 6 ماهه اول خواهد شد.

با توجه به موارد پیش گفته، حاشیه سود پیش بینی شده برای 6 ماهه دوم سال سالانه کمتر از عملکرد واقعی 6 ماهه ابتدای پیش بینی شده است.

افزایش هزینه های اداری و عمومی در 6 ماهه ابتدای سال نسبت به پیش بینی سالانه به علت احتساب مبلغ 600 میلیون ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول بابت مطالبات سنواتی است.

کاهش هزینه های مالی پیش بینی شده به علت کاهش سطح تسهیلات دریافتنی از مبلغ 2000 میلیارد ریال در ابتدای سال به مبلغ 490 میلیارد ریال در پایان سال برآورد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا