وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با تسنیم:

در جریان جزئیات مشکلات مسکن مهر هسا نیستم

در جریان جزئیات مشکلات مسکن مهر هسا نیستم

در حالی چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی از نامه‌نگاری آخوندی برای حل مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا خبر داده بود که وزیر راه با ابراز بی اطلاعی گفت: این موضوع را از قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر پیگیری کنید.

عباس آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این موضوع که برای حل مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا با شما نامه‌نگاری شده، اظهار کرد: باید با آقای مهرآبادی -قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر- صحبت کنید.

وی تصریح کرد:‌ « اطلاعات جزئی را وی دارد، من اطلاعات جزئی ندارم.»

به گزارش تسنیم، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران 6 آبان‌ماه امسال با بیان این‌که در رابطه با مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا اخیراً نامه‌ای برای تعیین و تکلیف این شرکت به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده است به تسنیم گفته بود: حدود 50 هزار واحد مسکونی توسط هسا طرح مهر در حال ساخت است، تلاش کرده‌ایم این پروژه‌ها را فعال کنیم برای این کار نیز یا قرض کرده‌ایم یا از آورده مردم کمک گرفته‌ایم تا در چارچوب ضوابط قانونی پروژه‌ها را فعال کنیم.

 وی با بیان این‌که براساس این برنامه پروژه‌ها در برخی جاها فعال شده اما در بعضی‌جاها همچنان مشکل داریم تأکید کرد: مسئولان هسا به نامه وزیر پاسخ داده و روشی را برای حل مشکل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اعمال کردند.

نریمان با تأکید براینکه تمام تلاش ما این است که با پیمانکاران اولیه (هسا) به توافق برسیم بیان کرد: اگر پیمانکاری را خلع ید کنیم باید قراردادهای جدیدی با پیمانکار جایگزین امضا کنیم و این پیمان‌ها کفاف نیازهای مردم را در خصوص تأمین منابع مالی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هسا درک درستی از مسائل دارد، بیان کرد: اگر بتوانیم تمام واحدهای مسکن مهر هسا در سراسر کشور را فعال می‌کنیم. در غیر این صورت آخر فصل ناچاریم هسا را خلع ید کنیم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های هسا در شهر مجلسی با همین مکانیزم فعال شده و به موقع نیز تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا