در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

تغییر مالکیت 1.7 هزار میلیارد ریال برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 1.7 هزار میلیارد ریال برگه دارایی مالی

در داد و ستدهای روز جاری گروه محصولات فلزی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز چهارشنبه سهامداران بورس تهران بیش از 486 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری بیش از 486 میلیون برگه دارایی مالی دست به دست شد که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 792 میلیارد ریال بود و در 48 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس 14 واحد رشد کرد و به رقم 87 هزار و 897 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول در حالی 17 واحد پایین آمد که شاخص بازار دوم 178 واحد بالا رفت.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، مخابرات و سرمایه گذاری خوارزمی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس و پتروشیمی شازند با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در داد و ستدهای روز جاری گروه محصولات فلزی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آبادگران ایران، سرمایه گذاری صنعت بیمه، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرامیک صنعتی اردکان، صنایع لاستیکی سهند، الکتریک خودرو شرق و رادیاتور ایران بود.

در مقابل نمادهای سیمان صوفیان، بیمه دانا، پیاذر، قند شیرین خراسان، قند لرستان، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و تایدواتر خاورمیانه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سهام معادن منگنز ایران، اوراق صکوک سایپا، سهم سرمایه گذاری صنعت بیمه، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام پارس دارو و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز ماشین سازی اراک با معامله 105 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت رایان سایپا با معامله 252 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا