در نشست فرصت‌های اقتصادی ایران بررسی می شود

شرکت های بزرگ جهان در راه ایران

شرکت های بزرگ جهان در راه ایران

این نشست با شعار ایران را دوباره کشف کنید، بیش از ۳۵ میلیارد دلار فرصت‌های سرمایه گذاری را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد.

بسیاری از شرکت های بزرگ جهان آمادگی خود را برای حضور در نشست فرصت های اقتصادی ایران اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیررضا حسنی دبیر اجرایی نشست فرصت های اقتصادی وسرمایه گذاری ایران هدف از برگزاری این نشست را جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: در حال حاضر تنها راه سرمایه گذاری در ایران، جذب سرمایه های خارجی است اما بهترین راه جذب سرمایه های خارجی، مشارکت های اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: تاکنون شرکت های بزرگ جهان در حوزه های گردشگری و توریست درمانی، انرژی های پاک، کشاورزی، نفت وگاز و پتروشیمی، خودروسازی و صنایع وابسته و صنایع غذایی موافقت خود با شرکت در نشست فرصت های اقتصادی وسرمایه گذاری ایران اعلام کرده اند.

حسنی همچنین گفت: در این نشست از 100 شرکت و سازمان اقتصادی بزرگ جهان برای حضور در ایران و آشنایی با فرصت های اقتصادی ایران دعوت شده است. در این زمینه تاکنون بیش از 60 درصد آنها موافقت خود برای حضور در ایران را اعلام کرده اند.

دبیر اجرایی نشست فرصت های اقتصادی وسرمایه گذاری ایران افزود: نشست مذکور با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد)، آنکتاد (کنفرانس تجارت وتوسعه سازمان ملل ) بانک جهانی، بانک سرمایه گذاری اروپا، بانک توسعه آسیا، وایپا (مرجع جهانی سرمایه گذاری خارجی ) از 4 تا 7 آذر در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نشست با شعار ایران را دوباره کشف کنید، بیش از 35 میلیارد دلار فرصت های سرمایه گذاری را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد.

حسنی با بیان اینکه قبل از برگزاری نشست، فهرست همه ظرفیت های اقتصادی ایران به طرف های خارجی اعلام شده است، گفت: علاقه مندی های حدود 300 شرکت داخلی هم گرفته شده است تا در زمان برگزاری نشست، طرف ها وقت خود را صرف بحث های نهایی و انعقاد تفاهمنامه کنند.

وی درپایان افزود: برگزاری این نشست و حضور شرکت هایی از چین، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، روسیه، ژاپن، صربستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوییس، سوئد، امارات، هنک گنگ، هند و عربستان نشان می دهد که مواضع اخیر ترامپ درخصوص برجام تاثیری در عزم جهانی برای تعامل اقتصادی با ایران نداشته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا