25 میلیون نفر با قطار سفر کردند

25 میلیون نفر با قطار سفر کردند

دبیر هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: 25 میلیون سفر با قطار و 822 میلیون سفر با مترو در سال 1393 انجام شده است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل بهره دار در افتتاحیه همایش بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار کرد: با توسعه خطوط ریلی، سالانه 3300 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود که بالغ بر 350 میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید حق دسترسی ریلی را متناسب با حق دسترسی جاده گسترش دهیم؛ حال آن‌که در جاده 8 برابر استهلاک بیشتر و مصرف انرژی بیشتر است. لذا باید دولت و هم‌چنین قوانین نافذ در جهت حفظ منافع ملی به حمل و نقل ریلی توجه کنند.

بهره‌بردار با بیان این‌که ظرف یک سال اخیر تلاش‌های زیادی در بخش راه آهن و مترو انجام شده، بر ضرورت ساماندهی قطارها و پرداخت طلب مترو از دولت در جهت ظرفیت‌سازی تاکید کرد.

هم‌چنین در بخش دیگری از این همایش جبارعلی ذاکری رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران درخصوص مهندسی و علم راه آهن در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه رشد علم به کندی در حال حرکت هستیم که باید مهندسان و متخصصان این حوزه تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی تاکید کرد: در کشوری که این همه دانشجو دارد باید چالش‌های فراروی صنعت ریل بررسی و رفع شود. حدود 20 سال است که در آمریکا پژوهش‌هایی درخصوص حمل و نقل لوله‌ای و حرکت در خلاء صورت می‌گیرد ولی حمل و نقل ما هیچ طرح و ایده‌ای نداشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا