رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

IFRS عامل توقف نماد ها نخواهد بود/ رشد بازار سرمایه مداوم است/هیچ محدودیتی در بازگشایی نماد بانک‌ها نیست

IFRS عامل توقف نماد ها نخواهد بود/ رشد بازار سرمایه مداوم است/هیچ محدودیتی در بازگشایی نماد بانک‌ها نیست

رییس سازمان بورس تاکید کرد: با پیگیری همکاران مان امیدواریم شرکت ها بتوانند صورت های مالی تلفیقی خود را به صورت IFRS ارائه کنند تا در آینده بتوانیم دیگر صورت‌های مالی را نیز در قالب IFRS شاهد باشیم.

 

دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از خبرگزاری ها بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رئیس سازمان بورس واوراق بهادار به خبرنگار مهر گفت: مجموعه عوامل وحضوردست اندرکاران شرکتهای بورسی بنحوی درحال حرکت است که امیدوار به رشدبیشتر شاخص هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: امیدواریم طی روزهای آینده شاخص رشد بیشتری را تجربه کند.

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به خبرنگار ایسنا گفت عدم گزارشگری مالی شرکت‌ها به روش استاندارد بین المللی (IFRS) باعث نخواهد شد که نماد معاملاتی آنها متوقف شود.

سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌هایی که صورتهای مالی خود را با توجه به استاندارد (IFRS) افشا نکنند، بعد از مجمع با توقف نماد روبرو می شوند؟ گفت: خیر این موضوع ربطی به بازگشایی یا بستن نمادها ندارد اما در هر حال این الزام همچنان پابرجاست اما تصمیماتمان را درباره نحوه افشا اعلام خواهیم کرد.

شاپور محمدی در پاسخ به اینکه آیا با شرکت‌هایی که صورت‌های مالی‌شان را به روش IFRS تنظیم نکردند قرار است برخوردی شود؟ گفت: در مرحله اجرا ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد. ما حتما این شرکتها را کمک می کنیم تا در این مورد دچار مشکل نشوند اما این موضوع یک تکلیف است و باید اجرا شود.

وی ادامه داد: در دنیا هم راه‌اندازی و جا انداختن استاندارد مالی صورت‌های مالی (IFRS) به یک بازه زمانی نیاز داشت. ما هم با بانک مرکزی و هم با بیمه مرکزی در تعامل هستیم و هر جا که این صنایع نیاز به ملاحظاتی دارند سعی می کنیم آن ملاحظات را لحاظ کنیم.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: با پیگیری همکاران مان امیدواریم شرکت ها بتوانند صورت های مالی تلفیقی خود را به صورت IFRS ارائه کنند تا در آینده بتوانیم دیگر صورت‌های مالی را نیز در قالب IFRS  شاهد باشیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: سازمان بورس همراهی لازم را با بانک‌ها دارد و هیچ محدودیتی در بازگشایی نماد بانک‌ها نیست.

شاپور محمدی درباره برنامه سازمان بورس برای بازگشایی نماد بانک‌ها اظهارداشت: با تفاهمی که سازمان بورس با بانک مرکزی دارد، تهیه صورت‌های مالی بانک‌ها بسیار راحت‌تر شده و سازمان بورس همراهی لازم را با بانک‌ها دارد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: اکنون این وظیفه بر عهده بانک‌ها قرار دارد که صورت‌های مالی خود را به سازمان بورس ارائه دهند. از نظر سازمان بورس محدودیتی در بازگشایی نماد بانک‌ها نیست و اگر اطلاعاتی که از قبل باقی مانده را به بازار سرمایه ارائه دهند، بازگشایی انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: هیچ مشکلی با بانک مرکزی در این زمینه نداریم و تفاهم بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم. 

به گزارش (سنا)، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.

یادآور می شود پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نیز در غرفه 355 میزبان مخاطبین است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا