گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه های پرپتانسیل

افزایش تقاضا در گروه های پرپتانسیل

در نیمه دوم بازار با افزایش تقاضا در گروه های پرپتانسیل پالایشگاهی و روانکارها مواجه شدیم به طوریکه نمادهای شبریز، شسپا و شتران صف خرید شدند و نمادهای شاوان و شپنا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که با توجه به نزدیکی گزارش های دوره ای، از احتمال انتشار تعدیل مثبت و گزارش های مناسب حکایت داشت.

 

درگروه های متعادل شیمیایی و فراورده های نفتی، در شروع بازار صف خرید نماد شنفت و معاملات مثبت نمادهای شخارک، شیراز، پترول، خراسان، شبریز و شتران نمایان تر بود تا جایی که نمادهای شیراز و شکربن صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نیمه دوم بازار با افزایش تقاضا در گروه های پرپتانسیل پالایشگاهی و روانکارها مواجه شدیم به طوریکه نمادهای شبریز، شسپا و شتران صف خرید شدند و نمادهای شاوان و شپنا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که با توجه به نزدیکی گزارش های دوره ای، از احتمال انتشار تعدیل مثبت و گزارش های مناسب حکایت داشت.

در پایان معاملات نیز نماد فارس جهت برگزار مجامع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی و فوق العاده تصمیم گیری افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شد. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پاتریک پویانه (مدیر شرکت توتال) اعلام کرد، حتی اگر آمریکا تحریم یک ‌جانبه علیه تهران اعمال کند، شرکت توتال به همکاری با ایران پایان نخواهد داد. همچنین وی افزود: اگر ایران، اتحادیه اروپا، چین و روسیه به برجام پایبند بمانند «این معنا را دارد که تحریم‌های آمریکا یک جانبه است و در این شرایط به دنبال تضمینی خواهیم بود که بتوانیم حضور خود در پارس جنوبی را ادامه بدهیم.

گروه های بنیادی محور، پرحاشیه اما پرتقاضای آی تی و انفورماتیک همسو با جو کم فروغ بازار امروز، اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند که در این میان معاملات مثبت تر نماد فن آوا و منفی تر "های وب" نسبت به هم گروهی ها نمایان تر بود. دو شرکت همراه اول و اریکسون متعهد شدند در راستای انتقال دانش برای توسعه فناوری اینترنت اشیا و فراهم سازی بسترهای لازم برای رشد سریع کشور در حوزه اینترنت اشیا با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند. اجرای طرح های اینترنت اشیا همراه اول در سطح ملی، کمک شایانی به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی، امکان کاهش هزینه ها و همچنین مدیریت ترافیک و آلودگی شهری با ایجاد پروژه شهر هوشمند خواهد کرد.

ارفع، کاما، فزرین، کیمیا، فلوله، کروی، فولاد، فروس و ذوب نمادی مثبت گروه های فلزی و معدنی بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها با دادوستدهای متعادل و گرایشی منفی دنبال شدند همچنین امروز 350 میلیون سهم معادل 5 درصد عرضه اولیه سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بورس اوراق بهادار تهران، در گروه فلزی و با نماد کاوه به شیوه ثبت سفارش، در قیمت 1760 ریال کشف قیمت و عرضه شد.

گروه لیزینگی با صف خرید نماد وایران، معاملات مثبت نماد ولغدر و متعادل سایر هم گروهی ها دنبال شدند در طرف دیگر بازار، سدبیر و وسکاب نمادهای صف خرید و نمادهای واعتبار و وبیمه با صف فروش در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری به کار خود پایان دادند، در پایان معاملات نیز نماد وصنا جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

درگروه خودرویی که معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، ادامه صف خرید نماد خپویش و معاملات مثبت برخی قطعه سازها همانند خریخت، ختور و خرینگ قابل توجه بود در آنسوی بازار به جز نمادهای حسیر و حپترو که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه حمل و نقل در کنار نماد تازه وارد حاسا، متعادل و منفی دنبال شدند.

گروه های منفی ساختمانی و کاشی و سرامیک با دادوستدهای پرتقاضا و مثبت نمادهای پرنوسان کترام و وساخت مواجه بودند.

در انتها و از رخدادهای قابل توجه بازار امروز بازگشایی نماد خصدرا در بازار پایه ج با رشد قیمتی بالا بود که بر این اساس و در گروه تجهیزاتی (درادامه توقف طولانی مدت نمادهای پرحاشیه فاراک و فاذر) نماد چدن متعادل و مثبت سپری شد و نماد پرنوسان خصدرا، با رشد حدود 29 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. شرکت صنعتی دریائی ایران طی گزارش 3 ماهه با کاهش قابل توجه 64 درصدی، مبلغ (75) ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده است.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شتران، فولاد و شپنا با رشد حدود 108 واحدی به ارتفاع 85,768 رسید که در این بین نمادهای فارس و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا